Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Met een update voor het vierde kwartaal van 2021

Winst Lamb Weston daalt 41% naar $66 mln

Lamb Weston Holdings heeft haar resultaten voor het derde fiscale kwartaal van 2021 bekendgemaakt, evenals een update voor het vierde fiscale kwartaal van 2021. 

"We hebben dit kwartaal solide aantallen verkocht aangezien consumenten en restaurants goed reageerden op de geleidelijke versoepeling van de beperkende maatregelen gedurende dit kwartaal, maar ook dankzij de relatief zachte winter," zegt bestuursvoorzitter en directeur Tom Werner. "Covid-19 bleef de productie- en distributieactiviteiten binnen onze keten echter ontwrichten, wat heeft geleid tot hogere kosten."

"We verwachten dat de vraag naar diepgevroren aardappelproducten de komende maanden zal blijven groeien naarmate overheden verdere versoepelingen doorvoeren. Daarnaast zal het warmere weer  de mogelijkheden om buiten eten te serveren vergroten. De aanhoudende impact van Covid-19 op onze toeleveringsketen zal op korte termijn druk uit blijven oefenen op onze kosten, maar deze zullen afnemen zodra het vaccin beschikbaar komt voor onze medewerkers en die van onze partners."

"Daarnaast blijven we optimistisch dat de vraag in de VS tegen het einde van 2021 in gestaag tempo terug zal keren naar het niveau van voor de pandemie. De investeringen die wij recent aangekondigd hebben voor de bouw van een nieuwe fabriek in China en de uitbreiding van onze verwerkingscapaciteit in de VS geven blijk van het vertrouwen dat wij hebben in de gezondheid van deze wereldwijde categorie op de langere termijn, evenals in onze strategie om de groei van onze klanten te ondersteunen, terwijl deze blijven groeien op onze belangrijkste markten."

Klik hier voor het hele persbericht. 

Publicatiedatum: