Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marktkraam Eef Klaassen gaat online

Groenenfruitig.nl maakt vliegende start

Tholen – Het omtoveren van het fysieke marktaandeel van de kraam van Eef Klaasen op de Zutphense, Gorsselse en Eerbeekse markt naar een onlinemarkt is de grote ambitie van Ronnie Wassink. Na de laatste marktdag van Eef opende hij het platform Groenenfruitig.nl en maakte daarmee een vliegende start. “Ik ben zo enthousiast. Ik zie en voel gewoon dat de mensen dit willen”, vertelt eigenaar Ronnie Wassink die daarvoor een commerciële functie had in de IT-sector.


Eef, Ronnie en Gerrie

“Een heleboel mensen hebben ons in deze eerste week weten te vinden en besteld. Dat kan via een telefoontje, appen of mailen, maar degenen die al gewend zijn om digitaal te bestellen doen dat via onze webshop”, vertelt Ronnie enthousiast. Veel van hen zijn klanten die bij Eef Klaasen voor de wekelijkse groenten- en fruitboodschappen kwamen, maar er zijn ook veel nieuwe met name jongere klanten bijgekomen.

Met de kernwaarden Groen, Gemak en Gezond gaat Groenenfruitig.nl bedrijven en particulieren voorzien van AGF. Ronnie: “Groen staat voor duurzaam ondernemen. We hebben bijvoorbeeld een roulatiesysteem voor kisten en dozen en willen op den duur elektrisch bezorgen. Gezondheid spreekt voor zich natuurlijk, we werken alleen met gezonde producten en proberen de consumptie daarvan te stimuleren. Gemak draait om bestelgemak maar ook om het ontzorgen van klanten door het aanbieden van wekelijkse groente-, fruit- en soeppakketten. Hierbij letten we bij het samenstellen ervan op de variatie, zodat klanten alle soorten benodigde vitaminen en mineralen voor die week aangeboden krijgen. Daar hoeft men zelf niet meer over na te denken.”


Gerrie en Eef in jonger jaren

De overgang van de markt naar virtueel vond begin april plaats. In de weken daarvoor deed Ronnie marktonderzoek bij de kraam van Eef en deelde folders uit over de online voortzetting van de AGF-handel. “Daar kwamen steeds twee duidelijke punten naar boven. Op één werd de constante kwaliteit genoemd en daarnaast vonden de mensen de prettige bediening en klantenkennis belangrijk. De klantenbinding tussen Eef, zijn zus Gerrie die er ook jarenlang meewerkte was heel sterk, daar is ook 51 jaar aan gebouwd. Sommige klanten stonden met tranen in hun ogen. Dat heb ik in het bedrijfsleven nooit eerder meegemaakt.”

Eef startte al op zijn 17e toen hij de handel van zijn vader die plotseling kwam te overlijden, overnam. De lange dagen op de markt begonnen hem op te breken. “’s Ochtends om half vier op. Ik was altijd de eerste op de markt, om kwart voor vijf. Had ik tenminste de ruimte om met m'n vrachtwagen te manoeuvreren. Ik nam drie uur de tijd om alles klaar te zetten. Want alles moet goed zijn bij mij. Er moeten goede, onbeschadigde spullen in mijn kraam liggen en dan kun je je geen haastwerk veroorloven’’, vertelde Eef aan De Stentor bij zijn afscheid.

Eef, Gerrie, en zijn vrouw Louise ondersteunen Ronnie nu bij de opstart van GroenenFruitig.nl zodat én de kwaliteit én de klantenbinding geborgd blijven. “Kwaliteit is minder moeilijk in te vullen natuurlijk. Ik koop net als Eef alleen de beste kwaliteit producten. Door een persoonlijke manier van bezorging en daar ook de tijd voor te nemen, willen we dat stuk klantenbinding invullen. We willen geen onpersoonlijke webwinkel zijn. Ook Eef en Gerrie helpen nog mee met een deel van de bezorging en er is een afhaalpunt aan huis bij Eef waar ik de loods huur.”

Voor rendabele handel in de AGF moet je veel ervaring hebben. Eef zelf is door schade en schande wijs geworden. “Het is heel fijn dat ik bij de opstart al die kennis en ervaring in de buurt heb en daar zo gemakkelijk uit kan putten. Ondertussen bouwen we ook aan een database met gegevens omdat bestellingen digitaal worden vastgelegd. Hieruit kunnen we trends en ontwikkelingen halen en op basis daarvan ons voorraadbeheer doen om zo min mogelijk verspilling te hebben en alles zo kraakvers mogelijk te kunnen leveren.”

Uit het marktonderzoek kwam ook duidelijk naar voren dat de prijsstelling geen issue is bij de klanten. “Er is geen klant die moppert over prijzen. Eef heeft altijd de beste kwaliteit verkocht en heeft de klanten die dat waarderen. Ze zetten kwaliteit op één en niet de prijs en juist die klanten wil ik in de toekomst graag blijven bedienen”, besluit Ronnie.

Voor meer informatie:
Ronnie Wassink
Groenenfruitig.nl
+31 (0)6 25136916
[email protected]