Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consumenten met lager inkomen kopen met kortingsbonnen meer AGF op Famers Markets

Een onderzoek door de Universiteit van Wyoming en een non-profit organisatie die zich inzet voor voedingsrechtvaardigheid lijkt erop te wijzen dat boerenmarktprogramma's met kortingsbonnen voor mensen met een laag inkomen de consumptie van groenten en fruit kunnen verbeteren.

In het onderzoek werden drie groepen deelnemers vergeleken; zij ontvingen allemaal bonnen ter waarde van € 66 die ze gedurende vijf weken op de boerenmarkt konden besteden. Eén groep kreeg hun bonnen pas op het einde, één groep kreeg alleen bonnen voor fruit en groenten en de laatste groep kon hun bonnen gebruiken voor alles wat in aanmerking kwam via het SNAP-programma.

Christine Porter, UW professor en een van de auteurs van de studie, zei dat alle groepen voor en na de studie werden geënquêteerd en dat ze allemaal hun voedingszekerheid en hun groenten- en fruitconsumptie verbeterden.

"Dus de mensen die AGF-coupons kregen kochten meer fruit en de enquête toonde aan dat ze meer fruit aten," vertelde Porter aan wyomingpublicmedia.org. "Terwijl de SNAP couponmensen meer groenten kochten en hun groenteconsumptie verhoogden. En toen we hen er op het einde naar vroegen, zeiden ze: 'Ik kocht groenten omdat ze per portie goedkoper waren dan fruit. En zo hield ik geld over om vlees, melk en brood te kopen. En ik kon een complete maaltijd maken'."

Volgens Porter toont het onderzoek aan dat deze couponprogramma's zich niet alleen hoeven te richten op groenten en fruit. Ze kunnen flexibeler zijn zodat mensen kunnen kiezen wat ze willen kopen. Ze voegde eraan toe dat ze een subsidie aanvragen om een grootschaliger versie van het onderzoek uit te voeren op boerenmarkten in Wyoming.

Publicatiedatum: