De gestage groei van Pink Lady zet in Zweden door. In vier jaar tijd is de afzet van de Pink Lady appel in Zweden met gemiddeld 25% per jaar gestegen en het uitstekende resultaat voor dit seizoen bevestigt de trend. Het seizoen 2020-2021 was een recordjaar voor de appel met het roze hart, met tot nu toe meer dan 2,3 ton verkochte appelen, wat overeenkomt met een groei van 22% ten opzichte van het vorige seizoen, dat ook een uitstekend seizoen was.
De unieke smaak, knapperigheid en sappigheid van de Pink Lady appel, maar ook het engagement van het merk voor een verantwoorde teelt maken van deze appel de belangrijkste clubappel van Zweden.
En dankzij zijn groei, die twee keer zo snel is als de totale appelcategorie (in termen van hoeveelheid), is Pink Lady de motor achter de groei van de hele Zweedse AGF-sector.
Bee Pink
Pink Lady bouwt voort op de successen van vorig jaar en introduceerde een nieuwe versie van de Bee Pink-campagne, in samenwerking met de ICA-winkels en Lönnhässle Bigård. Drie miljoen appelen in bulk met de Bee Pink-sticker, de naam van het bijenbeschermingsprogramma van het merk, waren tot 25 april 2021 verkrijgbaar in meer dan 1.200 winkels in het hele land.
Deze campagne vestigt de aandacht op het Bee Pink-programma, dat tot doel heeft goede teeltmethoden ter bescherming van bijen te verspreiden en Pink Lady de kans biedt haar duurzame waarden en educatief materiaal te delen met haar partner ICA, de imkers in Lönnhässle en de consumenten.
Bron: www.market.se