Steeds meer mensen omarmen gerechten als rendang, curry's, pad thai, poké bowls, burrito's, enchilada's, couscous, shakshuka en ga zo maar door. Ook dips en sauzen als hummus, harissa, mahumarra en guacamole zijn niet meer weg te denken uit de keuken, net als de meer exotische kruiden uit de internationale keuken. Albert Heijn ziet dat steeds meer klanten graag gevarieerd willen eten en interesse hebben in internationale gerechten en kruiden. Thais, Indiaas, Mexicaans en Arabisch behoren tot de snelst groeiende segmenten. De verkoop van curry's en kokosmelk is sterk gestegen.
Albert Heijn breidt het assortiment uit met ruim 125 nieuwe producten - gerechten, exotische kruiden en verspakketten - om klanten te verrassen met nieuwe smaken uit Azië, Midden-Oosten, Noord-Afrika en Midden- en Zuid-Amerika. Van losse ingrediënten om zelf een gerecht te koken, koken met een beetje hulp, tot aan reeds bereidde gerechten in de vorm van een verse maaltijd. Albert Heijn biedt verschillende oplossingen om klanten te inspireren en om aan de diverse wensen tegemoet te komen.
Verspakketten
Verspakketten zijn onder klanten al jaren een hit waarmee Albert Heijn het klanten extra makkelijk maakt om een lekker gerecht op tafel te zetten. Zo komen er ruim tien nieuwe verspakketten in het schap zoals Tom Kha Kai, Libanese pita, Rode curry en gesneden verspakketten zoals milde groene curry, een poké bowl, Beef teryiaki, Shakshuka en Mexicaanse wraps worden toegevoegd.
Verse kruiden
Ook zijn er vijf nieuwe verse kruiden zoals Thaise basilicum, currybladeren, Oosterse kruidenmix, Mexicaanse kruidenmix en verse Laos aan het assortiment toegevoegd.
Vers maaltijden
Vanuit de internationale keuken voegt Albert Heijn zes nieuwe vers maaltijden toe aan het assortiment. Zoals Teriyaki kip, Pad Thai met garnalen, Tikka masala, Tex mex chili, een Nacho Kit en Empanada.
Allerhande
In Nederland hebben we een rijke eetcultuur en kunnen we eindeloos genieten van veel ingrediënten en gerechten van over de hele wereld. Dat levert een rijkere eetcultuur op dan ooit waarin zowel authentieke recepten thuishoren als gerechten waarin verschillende keukens en smaken gecombineerd worden.
Albert Heijn brengt een extra dik bewaarnummer uit van de Allerhande die helemaal in het teken staat van wereldsmaken. In deze Allerhande staan 48 heerlijke recepten uit de verschillende keukens uit Azië, Midden-Oosten en Noord-Afrika en Midden-en Zuid-Amerika. Er is zoveel mogelijk de authentieke receptuur aangehouden, al zijn door de jaren heen authentieke internationale recepturen vernederlandst.
Om het klanten extra makkelijk te maken zijn in het Allerhande-nummer handige uitscheurbare boodschappenlijstjes toegevoegd. Daarnaast staat bij alle recepten een QR-code om gemakkelijk het recept online te vinden en alle ingrediënten toe te voegen aan het boodschappenlijstje in de AH-app.
Campagne
Op AH.nl/wereldkeuken vinden klanten voor de verschillende landen volop receptinspiratie. Aangezien men steeds vaker video gebruikt ter ondersteuning bij het koken heeft Albert Heijn voor een aantal gerechten ook stap-voor-stap kookvideo's toegevoegd. Op social media zal Maurice Lede van het reisprogramma '3 op reis' klanten inspireren met een smaakreisje bij Albert Heijn. Hij ontdekt de smaak van Thailand door een heerlijke Thaise Curry te maken. En samen met TV kok Hugo Kennis maakt hij de lekkerste quesadilla's. De "Ontdek de wereld vanuit je eigen keuken"-campagne loopt drie weken. Zo zijn er elke week lekkere gerechten in de Bonus. De campagne richt zich op drie werelddelen: de Aziatische keuken, de Midden-Oosterse en Noord-Afrikaanse keuken en de Midden- en Zuid-Amerikaanse keukens. Ook de tv- commercial is in stijl. Ilse haalt met haar vriendin herinneringen op aan hun vakanties in hun jongere jaren. Terwijl ze het eten uit dat land bereiden, kunnen ze nog heel hard lachen om hun avonturen.
De drie commercials:
Azië: https://youtu.be/WPE6uc80Jl0
Midden-Oosten & Noord-Afrika: https://youtu.be/8ZkSml1mzS0
Midden- en Zuid-Amerika: https://youtu.be/KYzD6KGx840
Bron: AH