Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Recordkwartaal voor HelloFresh met 7,3 miljoen klanten

HelloFresh is het jaar sterk gestart. In het eerste kwartaal van 2021  groeide het aantal actieve klanten in beide operationele segmenten (het Amerikaanse en het internationale segment), tot 7,3 miljoen (Q1 2020: 4,18 mln; Q4 2020: 5,29 mln). De omzet van de groep bedroeg € 1,44 miljard (+116,1% jaar op jaar bij constante wisselkoersen, Q1 2020: € 699,1 mln). De sterke resultaten zijn vooral te danken aan de sterke klantengroei en werd ondersteund door de hoog blijvende ordervolumes en gemiddelde waarde per order. In het eerste kwartaal van 2021 bedroeg de EBITDA van HelloFresh € 159 miljoen (+152,3% jaar op jaar, Q1 2020: € 63,1 mln euro), wat overeenkomt met een EBITDA-marge van 11%.

“We zijn 2021 sterk gestart. Door het harde werken van onze teams, hebben we meer nieuwe HelloFresh-klanten dan ooit mogen verwelkomen”, zegt Dominik Richter, CEO en medeoprichter van HelloFresh. “Consumenten wereldwijd hebben zich moeten aanpassen aan de nieuwe manier van leven. Ze zijn online boodschappen gaan doen en hebben ook de vele voordelen ontdekt van ons volledige aanbod in vergelijking met de traditionele manier van boodschappen doen. Aangezien wij onze klanten veel waar voor hun geld bieden en een gemakkelijke oplossing voor lekkere en gezonde maaltijden zijn, ben ik ervan overtuigd dat wij buitengewoon sterk zullen blijven profiteren van het feit dat steeds meer mensen hun boodschappen online doen.”

“We boden al extra's zoals een fruit-, bak- en wijnbox. Sinds begin dit jaar hebben we meer dan 150 producten toegevoegd, zoals brood, kaas, desserts en nog veel meer. Het is goed om te zien dat onze klanten blij zijn met deze ontwikkeling en dat de toegevoegde producten nu al bijdragen aan het lokale succes," zegt Pauwel Wiertsema, CEO Benelux. Het assortiment aan extra’s zal in de loop van 2021 meer dan verdubbeld worden.

Omzetgroeiverwachting voor 2021 van 35% tot 45%
HelloFresh heeft zijn verwachtingen voor de omzetgroei voor het hele jaar op 15 april opgetrokken. Op basis van de sterke resultaten van het eerste kwartaal van 2021 heeft de onderneming haar omzetprognose voor het hele jaar 2021 bij constante wisselkoersen verhoogd van 20% tot 25% naar 35% tot 45%. De onderneming heeft ook haar prognose voor de EBITDA-marge voor het hele jaar 2021 aangepast van 9% tot 12% naar 10% tot 12%.

Bron: HelloFresh

Publicatiedatum: