Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Co-op probeert tegen 2040 CO2-neutraal te zijn

VK: Asda introduceert eerste ESG-rapport
Asda heeft haar eerste ESG-rapport (Environmental, Social and Governance - milieu, maatschappij en goed bestuur) gepubliceerd. Daarin zet Asda haar engagement voor een duurzame bedrijfsstrategie uiteen en schetst ze hoe de supermarkt het voor klanten gemakkelijker en betaalbaarder zal maken om duurzaam te winkelen. Met de introductie van dit eerste verslag erkent Asda het groeiende belang van duurzaamheidskwesties voor klanten, investeerders, leveranciers en de gemeenschappen die Asda bedient. Het brengt bestaande en nieuwe toezeggingen samen en bouwt voort op het huidige Create Change for Better-programma van Asda.
Bron: corporate.asda.com 

VK: Co-op Group onthult tienpuntenplan om tegen 2040 CO2-neutraal te zijn
De Co-op Group heeft een 10-punten actieplan aangekondigd om zijn doel van netto nul-uitstoot in 2040 te bereiken. De aankondiging, die komt op het moment dat de retailer een decennium van koolstofneutraliteit in zijn Funeral Care business aankondigt, omvat toezeggingen om koolstof uit zijn producten te verwijderen, koolstofarme pensioenfondsbeleggingen, en om zijn campagne over de kwestie te intensiveren. Het bedrijf wil ook de eerste supermarkt ter wereld zijn die tegen 2025 volledig koolstofneutraal eigen merkvoeding en -drank aanbiedt.
Bron: thenews.coop 

DekaMarkt moederbedrijf kondigt managementwijzigingen aan
Detailresult Groep (DRG), het moederbedrijf van supermarktketens DekaMarkt en Dirk, heeft aangekondigd dat de operationele en commerciële aansturing van de 2 winkelketens niet langer centraal zal plaatsvinden. Het besluit is erop gericht beide winkelketens te versterken en te positioneren voor toekomstige groei.
Bron: esmmagazine.com 

Het Franse E. Leclerc wint 1,9 mln meer huishoudens en brengt marktaandeel op 22,1%
E. Leclerc heeft zijn positie als grootste supermarkt van Frankrijk geconsolideerd door er 1,9 mln huishoudens bij te krijgen als klant en zijn marktaandeel met 1,4% te vergroten tot 22,1%, zo blijkt uit nieuwe gegevens van Kantar. Volgens deze gegevens voor de periode van 22 maart tot 18 april was Lidl een andere retailer die aanzienlijke winst boekte en zijn marktaandeel met 0,9% zag groeien tot 6,5%.
Bron: esmmagazine.com 

Spar Hongarije breidt gebied e-shopping uit
Om tegemoet te komen aan de snel stijgende vraag naar e-shopping, heeft Spar Hongarije het gebied van haar populaire thuisbezorg- en click-and-collect-service uitgebreid. Na het toevoegen van meer gebieden, is de e-boodschappenservice nu beschikbaar voor bijna 2,3 mln klanten in het land. Spar Hongarije heeft in maart ook haar populaire taxibesteldienst voor online bestellingen opnieuw geïntroduceerd.
Bron: spar-international.com 

VK: Co-op pakt prijskloof plantaardig aan met eerste verbintenis binnen de sector
Co-op zal gezinnen die kiezen voor veganistische alternatieven meer dan € 115/jaar besparen door de prijzen te verlagen in een eerste stap in de sector om zijn assortiment op plantaardige basis aan te passen aan equivalenten op vleesbasis. De grootste supermarktketen van het Verenigd Koninkrijk investeert meer dan €1,9 mln om de prijs van 29 verse, gekoelde en niet-gekoelde veganistische producten vanaf 5 mei 2021 te verlagen en zo het groeiende aantal klanten te helpen dat voor een "flexitarisch" dieet kiest.
Bron: co-operative.coop 

Nederland: Ahold Delhaize leert koken via nieuw platform
In Nederland introduceert Ahold Delhaize samen met een hele reeks partners, van Just Eat Takeaway tot Unilever, de educatieve app On Track, een digitaal platform met korte video's. De "mini-masterclasses", zoals Wouter Kolk, CEO van Ahold Delhaize Europe, ze noemt, worden gegeven door professionals in hun vakgebied - waaronder bekende Nederlanders uit de wereld van kunst, film en muziek.
Bron: retaildetail.eu 

Publicatiedatum: