Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De top 10 discounters van Europa in de belangstelling

Polen: Dino Polska ziet 24,3% omzetgroei in eerste kwartaal
De Poolse retailer Dino Polska rapporteerde een omzetgroei van 24,3% j-o-j tot € 600 mln in zijn eerste kwartaal, aangedreven door de like-for-like omzetgroei en de uitbreiding van zijn winkelnetwerk. De EBITDA voor het kwartaal steeg met 27,7% j-o-j tot € 53 mln, terwijl de EBITDA-marge met 0,2 procentpunt steeg tot 8,8%.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Pandemisch jaar zorgt voor enorme groei voor online boodschappen doen
AHDB rapporteerde: "Online boodschappen doen groeide in populariteit vóór Covid-19, maar de pandemie heeft een enorme groeiversnelling teweeggebracht voor online-aankopen van voedsel en drankwaren. Met een online omzet van € 20 mld in 2020 overtrof het online aandeel in 2020 zelfs de ramingen van de IGD van vóór de Covid-19 voor 2024, namelijk 8,8% in 2020, terwijl hun vorige ramingen in 2019 uitgingen van een aandeel van 7,7% in 2024."
Bron: ahdb.org.uk 

De top 10 discounters van Europa in de belangstelling
Uit nieuw onderzoek van IGD blijkt dat het discountkanaal goed zal zijn voor 43% van de groei van de Europese retail en van 2020 tot 2022 € 34 mld aan omzet zal toevoegen. Discount is het op een na grootste en snelst groeiende retailkanaal voor levensmiddelen in Europa en hoewel het de afgelopen jaren gestaag aan marktaandeel heeft gewonnen, zien we dat het discountkanaal in de hele regio een centrale plaats inneemt door de toegenomen focus van shoppers op waarde, versneld door Covid-19 en de opkomende markt in Oost-Europa.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Morrisons ziet omzetgroei vertragen door moeilijke vergelijkingscijfers
De Britse supermarkt Morrisons meldt een sterke vertraging van de kwartaalomzetgroei als gevolg van moeilijke vergelijkingscijfers met het overeenkomstige kwartaal van vorig jaar, waarin de eerste Covid-19-lockdown plaatsvond. Morrisons zei dat de like-for-like omzet, exclusief brandstof, steeg met 2,7% in de 14 weken tot 9 mei, het fiscale eerste kwartaal, boven de gemiddelde verwachting van analisten met een stijging van 1,6%, maar lager dan de groei van 9% in het voorgaande kwartaal.
Bron: esmmagazine.com 

Publicatiedatum: