Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Apeel doet eerste overname

Apeel heeft bekendgemaakt ImpactVision voor een onbekend bedrag over te hebben genomen. De hyperspectrale beeldtechnologie van ImpactVision zal worden geïntegreerd in Apeel-applicatiesystemen bij leveranciers over de hele wereld. Het biedt nieuwe inzichten waarmee leveranciers en retailers de verspilling van versproducten nog verder terug zullen kunnen dringen. De nieuwe beeldtechniek van Apeel stelt leveranciers namelijk in staat om de interne kwaliteit van AGF te bepalen door het verzamelen van kwantificeerbare gegevens over het stadium van rijpheid, versheid, voedingswaarde en andere kwaliteitsindicatoren. Deze eerste overname van Apeel betekent ook meteen een grote stap vooruit in het kwantificeren en digitaliseren van kwaliteitsgegevens van AGF met als doel het toegankelijker maken van deze nieuwe data voor Apeel-partners en wereldwijde voedselsystemen. 

"We begonnen onze reis met de plantaardige Apeel-oplossing, een onzichtbare 'schil' die bedoeld is om de strijd aan te gaan tegen het mondiale probleem van voedselverspilling door verse AGF langer houdbaar te maken. Nu breiden we onze technologie uit om licht te werpen op de voorheen onzichtbare kenmerken van verse groenten en fruit, zoals de interne kwaliteit, het gehalte aan fytonutriënten en de milieu-impact," zegt James Rogers, CEO van Apeel. "Door de beeldtechnologie van Apeel te benutten, kunnen onze partners inzicht krijgen in de interne kwaliteitskenmerken van ieder product, waardoor de levering van versproducten kan worden geoptimaliseerd. Voor onze partners zal dit minder verspilling betekenen, wat onder de streep ook direct een verbetering op zal leveren."

De beeldtechnologie van Apeel. Klik op de afbeelding voor een grotere weergave. 

De plantaardige Apeel-beschermlaag, waarmee de houdbaarheid van AGF kan worden verdubbeld, wordt momenteel in pakstations en distributiecentra in Noord- en Zuid-Amerika en Europa aangebracht door middel van een applicatiesysteem. De nieuwe beeldtechnologie van Apeel zal in deze systemen worden geïntegreerd om zo waardevolle beelden te kunnen verzamelen tijdens de reis die de producten over de transportband afleggen. De verzamelde beelden zullen vervolgens worden verwerkt door 'machine learning-modellen die in staat zijn om unieke visuele signalen die betrekking hebben op de versheid, mate van rijpheid, het gehalte aan fytonutriënten en andere kwaliteitskenmerken te identificeren. 

"De technologie van ImpactVision bepaalt de interne kwaliteit van AGF aan de hand van hyperspectrale beelden. Wanneer deze techniek wordt gecombineerd met de houdbaarheidsverlengende Apeel-oplossing creëert dit een enorm potentieel om de AGF-toeleveringsketen fundamenteel te veranderen en post harvest-verliezen te beperken, de distributie te optimaliseren en houdbaarheid te verlengen," aldus Abi Ramanan, de oprichter van ImpactVision. 

Beelden van avocado's 

Nu Apeel voortdurend uitbreidt naar nieuwe AGF-categorieën en geografische regio's is het bedrijf klaar om dataverzameling mogelijk te maken in een voorheen versnipperd en data-arm landschap. Dit zal bijdragen aan het creëren van nieuwe efficiënties binnen de wereldwijde AGF-toeleveringsketens.  

Zo kunnen leveranciers nu exact bepalen wanneer elk stuk fruit rijp is en het vervolgens  op het juiste moment sorteren en verladen, zodat retailers een product van de hoogst mogelijke kwaliteit ontvangen. Momenteel heeft Apeel het systeem bij 30 leveranciers op drie werelddelen geïmplementeerd maar het bedrijf hoopt dit aantal tegen het einde van 2021 te hebben verdubbeld. 

 

Voor meer informatie: 
Nadia Jamshidi
Apeel
Tel: 408-859-6052
[email protected]
www.apeel.com

Publicatiedatum: