Bas Rensen heeft na zestien jaar verantwoordelijk te zijn geweest voor onder meer Flamingo Flowers besloten om een nieuwe professionele uitdaging aan te gaan. Per 1 juli 2021 start de voormalig Managing Director van Flamingo Flowers en FV SeleQt als Managing Director van Bioworld / QLP en treedt hij toe tot de directie van de Best Fresh. Groei behoorde letterlijk tot zijn dagelijkse focus en met deze stap slaat hij een nieuwe weg in qua persoonlijke groei.
"Toen ik bij Flamingo Flowers begon, was dat het tijdperk van pionieren. Ik ben enorm dankbaar voor de drive en toewijding van vele geweldige collega's, telers, leveranciers en klanten. Samen hebben we allemaal bijgedragen aan de groei van alle betrokken partijen. Succes kan op veel manieren worden gemeten. In cijfers is het de 'bottom line' die telt, maar 'above the line' zijn het vooral de samenwerkingen waardoor ik met grote trots terugkijk op mijn rol bij Flamingo Flowers. Van niks zijn we samen uitgegroeid tot een respectabele internationale marktspeler", aldus Bas.
"Diep in mijn hart mis ik de dagen van het pionieren en voel ik dat de tijd is aangebroken om nieuwe grenzen te verkennen. Ik heb een nieuwe professionele toekomst gevonden, niet in de planten en bloemen, maar in de groenten. Fresh Fast Moving Goods van een ander soort. Ik treed toe tot de directie van Bioworld / QLP, specialisten in biologische groenten, en zal mijn expertise inzetten om bij te dragen aan de wereldwijde uitbreiding van biologische groenten naar supermarkten, groothandels en foodservicebedrijven."
"Mijn aandachtsgebieden zijn het uitbreiden van Bioworld’s portfolio en het stimuleren van de groei van biologische versproducten. Ik heb veel affiniteit met duurzaamheid en ben ervan overtuigd dat de door Bioworld / QLP onderschreven organisatiestructuur naadloos aansluit bij mijn marktvisie. Ik geloof sterk in eigen teeltlocaties om zodoende echt als bron te functioneren. Noem het verticale integratie of direct farming. Bovendien wordt veel nadruk gelegd op sterke toekomstige partnerschappen met belangrijke telers."
"Het doel is om op lange termijn een stabiel aanbod voor klanten te verzekeren. Om zo'n toekomst vorm te geven zijn gedegen en praktische consumenteninzichten, gecombineerd met slimme innovaties, onmisbaar voor gezamenlijk succes. Het is de bedrijfsfilosofie die voor mij de afgelopen zestien avontuurlijke jaren bij Flamingo Flowers prima heeft gewerkt en het is dezelfde filosofie die Biowolrd / QLP uitdraagt. Het voelt als een hechte match en ik kijk er erg naar uit om verder door te groeien in een nieuwe, maar vertrouwde branche", concludeert Bas Rensen.
Voor meer informatie:
Esther van Vliet
Best Fresh Group
+31 (0) 651 601 908
[email protected]
www.bestfreshgroup.com