Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Makro voegt duizend artikelen aan het zakelijke online winkelkanaal van Jumbo

Jumbo versterkt postitie in zakelijke markt door samenwerking met Makro

Jumbo Supermarkten en foodservicegroothandel Makro bundelen vanaf deze maand hun krachten om zakelijke klanten van Jumbo beter te kunnen bedienen. Met de samenwerkingsovereenkomst worden ongeveer duizend artikelen uit het assortiment van Makro aan het zakelijke online winkelkanaal van Jumbo toegevoegd. Door deze uitbreiding zal Jumbo een ruimer en gericht assortiment aanbieden aan o.a. sportkantines, kleine horeca, mkb-ondernemingen en zorginstellingen en wordt daarmee in één klap totaalleverancier voor haar zakelijke klanten. Het uitgebreide assortiment is vanaf vandaag exclusief beschikbaar op Jumbo.com/zakelijk.

Relevant en ruimer online aanbod
Veel bedrijven hebben behoefte aan een ruimer online assortiment levensmiddelen. Van frisdrank, snacks en maaltijden tot schoonmaakproducten en artikelen voor de koffiecorner. Ze zoeken vaak grootverpakkingen, tegen lage prijzen en met een snelle levertijd. Het partnership van Jumbo en Makro is een direct antwoord op deze behoefte. In 2019 vergrootte Jumbo al het zakelijke online assortiment met ongeveer 200 portie- en grootverpakkingen voor het bedrijfsleven, kinderdagverblijven en zorgorganisaties. Met deze lange termijn samenwerking en de expertise van Makro in deze markt, zet Jumbo de volgende stap als totaalleverancier voor zakelijke klanten.

Jurriaan Pouw, Manager E-commerce bij Jumbo: “We zijn trots op deze nieuwe strategische samenwerking met Makro. Bedrijven kunnen nu voor het hele assortiment bij ons terecht. We bieden alle benodigde producten voor het ontbijt, de koffiepauze, lunch en borrel, maar bijvoorbeeld ook kant-en-klaarmaaltijden. Natuurlijk tegen altijd lage prijzen en de optimale service die een vast onderdeel zijn van de Jumbo formule. Het familiebedrijf viert dit jaar haar 100-jarig bestaan en in zekere zin keren we nu met partner Makro terug naar het prille begin als groothandelsonderneming. De ruime groothandelservaring van Makro komt daarbij uitstekend van pas om samen nieuwe markten aan te boren.”

Meer afzetten via zakelijk online winkelkanaal
Ook voor Makro is het rechtstreeks leveren aan een foodretailer een nieuwe stap die past bij de ambitie die Makro heeft in de foodservice. Bas Eijssink, CCO Makro: “Makro is er voor alle ondernemers en wij willen iedereen bereiken: grote en kleine ondernemers. Door samen te werken met Jumbo kunnen we ons uitgebreide assortiment voor de zakelijke markt nog breder aanbieden. Als internationale foodgroothandel met Nederlandse wortels voelen we een natuurlijke klik met dit Brabantse familiebedrijf. En met onze marktkennis en ons productaanbod wordt het bestaande online zakelijk assortiment van Jumbo perfect aangevuld. Producten zoals glazen drankflesjes, cups met boter en koffiekoekjes zijn bijvoorbeeld ook zeer geschikt voor deze klanten van Jumbo. Daarbij zijn we niet alleen gespecialiseerd in producten en grootverpakkingen voor de zakelijke markt, maar we bieden logistiek ook voordeel omdat we alle producten gebundeld leveren. Zo kunnen we samen effectief de juiste producten voor deze markt aanbieden.”

Publicatiedatum: