Op 26 augustus 2021 opent Lidl Oostenrijk het nieuw vormgegeven filiaal in de Kaiser-Franz-Josef-Straße 28 in Lustenau en zet daarbij in op een nieuw filiaalconcept: een moderne winkelvormgeving met nieuwe kleuren en overzichtelijke schappen, dat zorgt voor een aangename inkoopbeleving. Daarnaast wacht een versassortiment met meer dan 2.000 vast verkrijgbare producten. Daarmee wordt Lidl tot een echte one-stop-shop en tot hoofdinkoopplaats voor de dagelijkse of wekelijkse gezinsinkopen. Het gehele team rondom filiaalleidster Sabrina Heine is blij met de nieuwe 'look'. "Het filiaal is echt super geworden. Alle collega's zijn enthousiast. Al bij de ingang ruikt het naar ovenvers brood en gebak", aldus de filiaalleiding.
Het nieuwe filiaalconcept wordt goed ontvangen door de klanten en medewerkers. Foto: Ludwig Schedl
Versheid en veelzijdigheid uit Oostenrijk
Lidl Oostenrijk hecht de grootste waarde aan versheid, kwaliteit en herkomst. Ook in het filiaal in de Kaiser-Franz-Josef-Straße is er veel uit Oostenrijk te vinden tegen de voordeligste Lidl-prijs, net als de Oostenrijkse kwalteitsmerken 'Alpengut' en 'Wiesentaler' of het meervoudig onderscheiden Oostenrijkse bio-merk 'Ein gutes Stück Heimat'. Lidl Oostenrijk compenseert de CO2-voetafdruk van alle producten van het bio-merk. Daarmee is 'Ein gutes Stück Heimat' 100% klimaatneutraal. In de Alpengut-producten zit alleen de beste melk van Oostenrijkse zuivelfabrieken, 100% AMA-gecertificeerd en 100% gentechniekvrij geproduceerd. .
Achter de eigen merken van Lidl Oostenrijk staan bekende Oostenrijkse leveranciers en telers. Tegenwoordig komt meer dan de helft van de verkochte levensmiddelen in de filialen bij Oostenrijkse leveranciers vandaan. Per jaar zijn het bijna 400 miljoen producten.
Duurzaamheid
Milieubescherming, energie-efficiëntie en duurzaamheid, ook daarvoor staat het filiaal in Lustenau. Een innovatieve warmtepomptechniek maakt het mogelijk om compleet af te zien van fossiele brandstof voor de dagelijkse warmtebehoefte. Het filiaal wordt uitsluitend van CO2-neutrale groene stroom voorzien, net als de drie logistiekcentra en het hoofdkantoor in Salzburg.
Ook bij de omgang met levensmiddelen neemt Lidl Oostenrijk verantwoordelijkheid: alle filialen in Oostenrijk hebben een samenwerking met één of meerdere sociale instellingen die regelmatig onverkoopbare levensmiddelen afhalen. In het kader van de plasticreductiestrategie van het concern heeft Lidl Oostenrijk een duidelijke aanpak: vermijden, reduceren, hergebruiken.
Voor meer informatie:
Lidl Österreich GmbH
www.lidl.at