Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Solide start voor Greenyard met aanhoudende omzetgroei

De omzet van Greenyard steeg in het eerste kwartaal verder naar €1.170,8 mln. Dit houdt een groei in van 2,3% op gelijke basis, en van 1,9% op gerapporteerde basis ten opzichte van hetzelfde kwartaal in het voorgaande jaar, meldt Greenyard in een persbericht. In het eerste kwartaal van vorig jaar slaagde Greenyard er al in een uitzonderlijke groei van 11,9% te realiseren ten opzichte van het jaar ervoor. De voortzetting van de groei dit jaar is in lijn met de verwachting en bewijst dat Greenyard het groeipad voortzet bovenop de belangrijke stijging van vorig jaar.

Robuuste volumes in het geïntegreerde klantmodel in het freshsegment
Het freshsegment groeide met 1,7% op gelijke basis, of 1,2% op gerapporteerde basis, naar € 970,2 mln dit kwartaal, komende van
€ 959 mln in hetzelfde kwartaal vorig jaar. In het eerste kwartaal van dit boekjaar kwam 75% van de omzet voort uit het geïntegreerde klantmodel met haar retailklanten, wat een stabiele marge genereerde.

Sterke klanten- en productenmix in het Long Fresh segment
Het Long Fresh segment kende opnieuw een groei met 5,4% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar en steeg van € 190,3 mln naar € 200,6 mln. Het Food Service en Food Industrie klantensegment trekt daarbij langzaam aan sinds de versoepeling van de corona-maatregelen (naar 24% uit van de klantenportefeuille, ten opzichte van 17% in de eerste drie maanden van vorig jaar). Daarnaast verbetert Greenyard de productmix: convenienceproducten en (vriesvers) fruit groeiden in de eerste drie maanden van het jaar aan tot 31% van de omzet in het Long Fresh segment, waarbij direct ingespeeld wordt op de vraag van de consument.

Inkoop van eigen aandelen ten behoeve van incentiverings-plannen
Greenyard kondigt vandaag aan dat haar Raad van Bestuur besloten heeft een terugkoopprogramma te starten voor de terugkoop van maximaal 600.000 aandelen, overeenkomstig de toepasselijke wetgeving en regels, vanaf 31 augustus 2021 voor een duurtijd van 6 maanden. Samen met de reeds aangehouden 1.363.854 eigen aandelen, kan de inkoop mogelijk het aantal eigen aandelen doen stijgen tot ongeveer 3,8% van het totaal aantal aandelen. De inkoop heeft enkel als doel om tegemoet te komen aan de verplichtingen onder bestaande incentiveringsplannen. De Raad van Bestuur heeft een discretionair mandaat gegeven aan een intermediair die zowel op
als naast de gereglementeerde markt dit mandaat zal uitoefenen, tijdens open en gesloten periodes. Block trades kunnen eveneens plaatsvinden tijdens open periodes. Zoals opgenomen in Greenyard’s
statuten, heeft de Buitengewone Algemene aandeelhouders-vergadering op 15 september 2017 de Raad van Bestuur gemachtigd om inkopen van eigen aandelen goed te keuren. Tijdens de looptijd van dit programma zal Greenyard op geregelde tijdstippen via persberichten de markt informeren over de vooruitgang, overeenkomstig de toepasselijke wetgeving. Het aandeleninkoop programma kan op elk moment stopgezet worden.

Financiële kalender:

  • AGM 17 september 2021, 14:00 uur
  • H1 resultaten 16 november 2021 (voor beurs)
  • Q3 trading update 22 februari 2022 (voor beurs)

Voor meer informatie:
Cedric Pauwels
Greenyard
+32 15 32 42 00
[email protected] 
www.greenyard.group 

Publicatiedatum: