Vanaf vandaag start PLUS een spaaractie om duizenden clubs en verenigingen een steuntje in de rug te geven. In de campagne ‘Goed eten is goed voor de buurt’, zet PLUS haar lokale betrokkenheid centraal. Onderdeel van de campagne is de tv-commercial over Finn die goed eten voor de buurt een belangrijke rol geeft. Naast de tv-commercial worden er tag-ons ingezet over lokale initiatieven en de spaaractie ‘Spaar je club gezond’.
Finn, de jongen die centraal staat in de nieuwe PLUS-campagne
Okke Wiarda, manager Merk en Communicatie PLUS: “Het verhaal van Finn sluit perfect aan op de reeks echte verhalen die PLUS in haar commercials laat zien. Het warme hart van Finn voor zijn omgeving valt op in de buurt. Hij staat hierdoor echt in het middelpunt. Singer-songwriter Rob Dekay maakt met zijn gevoelige nummer, wederom speciaal voor onze commercial geschreven, deze campagne helemaal af.”
De TVC is gemaakt door Wunderman Thompson Amsterdam. Creative Director Dieuwer Bulthuis: “Het was weer een eer om deze film te mogen maken. Het verhaal van Finn slaat een hele mooie brug tussen goed eten en zorgzaamheid, wat het typisch PLUS maakt.”
Met verschillende lokale initiatieven steunt PLUS de buurt rond haar winkels. Zoals het steunen van de voedselbank, clubs en verenigingen, doneren van eten aan de kinderboerderij en het sponsoren van sociale initiatieven. De supermarkt stelt bijvoorbeeld AED’s beschikbaar voor omwonenden en steunt lokale leveranciers door het aanbieden van hun producten in de winkels. Ook Stichting Thuisgekookt speelt een belangrijke rol in de buurt en wordt door PLUS omarmd. Door voor een ander te koken, wordt goed eten voor iedereen toegankelijk. De ‘thuiskok’ doet tegelijkertijd iets goeds voor de buurt.