Op 14 oktober is het Nationale Groente- en Fruitdag. ADN is van mening dat de consument voor gezonde voeding het beste af is bij de AGF-specialist. "Die boodschap willen wij, natuurlijk samen met al onze leden, graag actief uitdragen. Daarom is ADN, net als vorig jaar, partner van de Nationale Groente- en Fruitdag."
‘Ga voor kleur break’
Het thema van dit jaar is 'Ga voor kleur Break' met daarbij de slogan: “Snack met groenten en fruit je middagdip eruit!"
"Het tussendoormoment om 16:00 uur geeft ons de mogelijkheid om op een positieve en concrete manier consumenten te enthousiasmeren extra groenten en fruit te eten en zo gemakkelijker aan hun dagelijkse aanbevolen hoeveelheid te komen. In deze tijd misschien wel belangrijker dan ooit."
NAGF stelt een toolkit met logo's, banners en social mediamaterialen, recepten, flyers etc beschikbaar voor ondernemers die mee willen doen. Klik hier voor meer informatie en inschrijven.
Groenteman Gijs van de Hoef heeft zich al voorbereid op de actiedag. Hieronder wat zij van plan zijn:
"Social media
Elke dag kleur! We delen inspirerende recepten voor de break in de kleur van de dag en pieken op 14 oktober met een leuke winactie: wie krijgt de meeste kleur op zijn bord? (@_gijsvandehoef). De winnaar ontvangt een waardebon van 20,- om bij ons te besteden. In een blog beschrijven we het belang van variatie, hoe meer kleur, hoe beter!
Kids actie
Om ook de jonkies te stimuleren om kleurrijk te eten organiseren we een vrolijk fruit feestje waar we kinderen uitnodigen om vrolijke fruit tussendoortjes met ons te komen maken! We laten kinderen uit groep 3 beleven dat fruit heel leuk en lekker kan zijn."