Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

GALKIA-lijn brengt traditionele Galia-ervaring terug

De uitdaging voor telers was altijd om meloenen op het juiste moment te oogsten zodat ze een kwaliteitsproduct aan de retailer konden leveren. Vaak ligt een meloen te kort of te lang in het veld en is hierdoor niet meer aantrekkelijk. Consumenten verwachten jaarrond producten van topkwaliteit, en dat is waar retailers naar streven. Om de oogsttijd en opbrengst te optimaliseren en tevens tegemoet te komen aan de eisen van de retailer en de behoeften van de consument, was een echt partnerschap nodig, stelt BASF.


 
BASF sloeg de handen ineen met een groep telers van Galia-meloenen om een unieke meloen te ontwikkelen die visueel het perfecte oogstmoment aangeeft door verandering van de schilkleur, de rijpheidsindicator. Dit is niet alleen een enorm voordeel voor de teler die daarmee zijn oogst kan optimaliseren, maar ook voor de retailer die de consument een perfect product met een betere smaak kan aanbieden.

Het ontwikkelingsproces van de GALKIA-meloen begon met het centraal stellen van de consument. Door gesprekken met retailers en onze gezamenlijke consumenteninzichten zagen wij duidelijk de behoefte aan een kwaliteitsproduct qua smaak, aroma en uiterlijk. Met het ontwikkelen hiervan zouden we toonaangevende retailers zoals Tesco, Sainsbury's en Marks & Spencer kunnen helpen de verkoop van meloenen te verhogen.
 
De waardeketen legde voorheen de nadruk op houdbaarheid, waardoor de traditionele Galia-meloenen geen kans maakten tegenover de lang houdbare rassen. BASF en de groep Galia-telers begonnen daarom met de ontwikkeling van een type Galia-meloen met aroma en smaak als belangrijkste USP's, in de wetenschap dat dit de Galia-liefhebber in de winkel zal overtuigen.
 
De GALKIA-lijn bracht uiteindelijk de traditionele Galia-ervaring terug, met een gemiddelde houdbaarheid (tegenover de korte houdbaarheid van voorheen), een duidelijke winst voor de hele keten. Naast de gemakkelijke oogst voor telers, doordat het oogstmoment duidelijk herkenbaar is aan de kleur van de schil dankzij de rijpheidsindicator, kon een Galia-lijn geïntroduceerd worden met de unieke smaak van een Galia-meloen.

De GALKIA-lijn omvat meerdere rassen voor een langer seizoen en kan zo voldoen aan de vraag van de markt. Het formaat, kleur, aroma én smaakconsistentie zorgen ervoor dat deze meloen gretig aftrek zal vinden bij consumenten. Met GALKIA heeft BASF wederom een product op de markt gebracht dat bijdraagt om gezonde groenten en fruit lekker en duurzaam aan te bieden!
 
De GALKIA-lijn bracht uiteindelijk de traditionele Galia-ervaring terug , met een gemiddelde houdbaarheid (tegenover de korte houdbaarheid van voorheen), een duidelijke winst voor de hele keten. Naast de gemakkelijke oogst voor telers, doordat het oogstmoment duidelijk herkenbaar is aan de kleur van de schil dankzij de rijpheidsindicator, kon een Galia-lijn geïntroduceerd worden met de unieke smaak van een Galia-meloen.

De GALKIA-lijn omvat meerdere rassen voor een langer seizoen en kan zo voldoen aan de vraag van de markt. Het formaat, kleur, aroma én smaakconsistentie zorgen ervoor dat deze meloen gretig aftrek zal vinden bij consumenten. Met GALKIA heeft BASF wederom een product op de markt gebracht dat bijdraagt om gezonde groenten en fruit lekker en duurzaam aan te bieden!

Voor meer informatie:
Hans Driessen
BASF
+31 6 2482 6384
[email protected]

Publicatiedatum: