Om de bekendheid van de SweeTango® appel verder te vergroten, waren er dit jaar de eerste drie influencersamenwerkingen met de sappige en knapperige zomerappel. De drie geselecteerde influencers uit verschillende categorieën hebben samen 297.400 volgers op Instagram. SweeTango is verfrissend anders, zo ook de communicatie. Samen met de drie geselecteerde influencers Thilo Miles (this.is.thilo), Cindy (familie.m.) en Elena (trainhard_eatwell) werden verschillende doelgroepen via Instagram attent gemaakt op de verfrissende appel.
Dubbel sappig, dubbel knapperig, dubbel verfrissend
Dat zijn de kernboodschappen voor deze eerste oogstrijpe appel van het seizoen, die door haar evenwichtige zoet/zuur-verhouding precies bij de mainstream smaak past. Deze appel rijpt vroeg en wordt daarom als zomerras c.q. vroege appel verhandeld. De dunne schil heeft een typische rode dekkleur en lichtgeel tot lichtrood als basiskleur. De smaak is zoet met een zuurtje. Gecombineerd met de sappigheid ontwikkelt zich bij iedere bite een fruitig zomers aroma in de mond van iedere consument.
De slogan "De hele zomer in een appel" vat deze frisse smaakbeleving voor de consument samen en wordt zo ook door de influencers via Instagram gecommuniceerd. SweeTango is een gemeenschappelijk project van de Obst vom Bodensee afzetcoöperatie, Elbe Obst, Obstgroßmarkt Mittelbaden en marktgemeenschap Altes Land. Het ras werd via het Deutsche Obstsorten Konsortium (DOSK), waarin de belangrijkste Duitse telersorganisaties georganiseerd zijn, op de Duitse markt ontwikkeld. In heel Europa wordt het merk door de SweeTango group Europe georganiseerd.
Voor meer informatie:
www.dosk.eu
www.sweetango-apple.com