Tholen – Beleving bieden, daar is Bananenboxer heel goed in. In coronatijd openden ze een aantal pop-up versmarkten die inmiddels zijn afgebouwd. Afgelopen week openden ze in Maasmechelen een permanente versmarkt, die gelijktijdig ook groothandel en straks webshop-afhaalpunt van Bananenboxer wordt. “We zijn een traditioneel bedrijf, maar willen ook telkens innoveren”, vertelt Hennie Vroegop van Bananenboxer.
Hennie met zijn zoon Kevin in de nieuwe versmarkt in Maasmechelen
Zo kon je bij Bananenboxer in 2014 al een ananas met bitcoin afrekenen en voerden ze op de markt een zelfbedienings- en service-eilanden in en geven ze tegenwoordig duurzaamheidskorting voor klanten die hun eigen tas meenemen.
Markt in Maastricht
Beleving bieden ze ook op Facebook: met filmpjes en veel fotomateriaal hebben ze al ruim 22.000 volgers, 15.000 in Nederland en 7.000 in België. Een heel belangrijk element in hun bedrijfsvoering. Hennie: “Anders komen mensen met de verkeerde intentie naar de markt en willen ze nog abrikozen terwijl die nu uit het seizoen zijn. Daarom laten we mensen nu exoten zien die wel volop beschikbaar zijn.”
Komende tijd staan exoten in de aandacht
Bananenboxer heeft als missie om klanten te inspireren en zo veel mogelijk groenten en fruit te laten eten en niet alleen op de markt en in de versmarkt. Jong geleerd is oud gedaan, dus is Bananenboxer ook regelmatig te vinden op scholen in België en Nederland. “Ontzetten leuk om te doen en zelfs voor de juf komen we met dingen die ze nog nooit gezien heeft”, besluit Hennie.
Voor meer informatie
Hennie, Suzanne, Kevin Vroegop
Bananenboxer
[email protected]
www.bananenboxer.com
FB Bananenboxer