Tholen - In het Europees Centrum in Brussel presenteerde Group A. De Witte dinsdag het nieuwe logo van het citrusmerk Cibel.
Vlnr: Freddy De Rave, Evert Van Britsom, Achiel De Witte, Jurgen de Witte, Alexander Van Orshaegen en William Willems
''Het merk Cibel staat al decennialang voor kwaliteit in citrus'', zegt Marketing Manager Alexander van Orshaegen. Cibel is rond de jaren '50 gestart, toen de familie Beltrán als Spaanse citrusimporteur het merk Cibel oprichtte, waarna het in 2000 is overgenomen door Group A. De Witte. Het logo en huisstijl is in al die jaren echter onveranderd gebleven. ''Daarom zijn we, na uitgebreid onderzoek, tot een nieuw, modern logo gekomen voor de rebranding van Cibel.''
De groep, die ook de merken Cebon en All Nuts onder haar dak heeft, besloot het bestaande logo te verfrissen om ook de jeugd meer aan te spreken. ''Geen revolutie, maar een evolutie,'' zo beschrijft Alexander de weg die het merk is ingeslagen. "Consumenten herkennen onze citrus aan het zonnetje en de kleuren. Deze kenmerken staan voor ons imago en wilden we in de ontwikkeling van het nieuwe logo graag behouden. We zijn afgestapt van de strakke hoeken en hebben gekozen voor wat vriendelijker ogende ronde vormen. "
Alexander van Orshaegen
CEO Jurgen de Witte vult aan: ''Het toevoegen van de blaadjes weerspiegelt de duurzaamheid die wij als groenten- en fruitverdeler hoog in het vaandel dragen. De vorm van het citrus symboliseert de versheid van de 'vitaminebommetjes van topkwaliteit', zoals de slogan zal zijn.''
''Een goed merk is in België heel belangrijk. Je ziet dat Belgen veel waarde hechten aan een merk en hier ook bij blijven wanneer de kwaliteit gewoon goed is. Het is dus belangrijk om je merk te profileren, zodat ze er blind vanuit kunnen gaan dat Cibel kwaliteit levert. Zo willen we onze positie op de Belgische markt behouden," vertelt William Willems, die als filiaalmanager Central Fruit verantwoordelijk is voor de import van Cibel. ''Dit betekent ook dat we klanten moeten teleurstellen als we niet aan hun vraag kunnen voldoen. We kiezen voor kwaliteit, niet volume. Dit maakt het niet altijd even makkelijk om voldoende aanvoer te krijgen, maar het is waar wij voor staan.''
Cibel richt zich voor de promotie van het merk direct op de consument. Zo is er een spaaractie met Wout van Aert en bevoorraden ze fietstoertochten. Bovendien ondersteunen ze sinds kort het team 'Pauwels-Bingoal' met onder andere Betsema, Iserbyt en Sweeck. ''Op deze manier groeit de bekendheid onder de consument. Als ze genieten van de smaak, zal er in de schappen ook naar gezocht worden. We willen bereiken dat er bij winkeliers gevraagd wordt om de Cibel-Citrus'', aldus Freddy de Rave, salesmanager van Starfresh Direct. Hij kan zo met zijn team naar de winkels toe om ze te overtuigen dat ze met Cibel altijd kwaliteit aan kunnen bieden. ''Zo houden wij ons staande tussen de jongens met grote campagnebudgetten.''
Voor meer informatie:
Cibel
+32 2 242 62 00
[email protected]
www.cibel.be