ALDI zet het nieuwe jaar in België in met een gloednieuwe slogan: 'ALDI, altijd slim'. De nieuwe slogan vervangt de oude slogan: 'Hoge kwaliteit, lage prijs'. Eenvoudig winkelen staat hierbij centraal.
Met een frisse look wil ALDI zijn klanten duiden waarom het slim is om bij ALDI boodschappen te doen. Want slim zijn zit in veel dingen: eenvoudig en snel winkelen, een volle maar betaalbare kar, winkelen zonder keuzestress, etc. Daarom luidt de nieuwe slogan voortaan: 'ALDI, altijd slim'. De slogan overkoepelt de boodschappen die ALDI in het verleden verteld heeft en zorgt voor een onderscheidende factor in de Belgische retail, zo stelt het bedrijf.
De discounter is niet over één nacht ijs gegaan en heeft grondig onderzoek gevoerd. "Met onze nieuwe baseline willen we duidelijk maken dat het altijd slim is om bij ALDI te winkelen", zegt Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI. "Wanneer de consument denkt aan slim winkelen komen een reeks eigenschappen naar de boven waar ALDI een antwoord op biedt, zoals lage prijzen, vertrouwen in de kwaliteit, sterke promoties, snel shoppen en eenvoud."
Visuele identiteit
Ook de visuele identiteit van ALDI wordt in een nieuw jasje gestoken. Via de typische ALDI-kleuren en blauw-witte balkjes, maakt ALDI z’n merk herkenbaar en uniform.
Bron: Aldi