Kanzi bezoekt verschillende steden in Nederland om de kracht van een appel te laten zien. Het appelmerk heeft een Van de Graaff-generator in de vorm van een Kanzi appel laten ontwikkelen en presenteert deze op verschillende sportvelden en stadscentra in de Randstad. "Zodra je de appel aanraakt gaat door de elektrische kracht je haar omhoog staan."
De 'Kanzi-energie-tour' richt zich vooral op jongeren vanaf 16 jaar. "Deze leeftijdsgroep heeft de grootste energiebehoefte maar eet volgens onderzoek het minst gezond; zo eet bijvoorbeeld maar een derde van deze groep elke dag fruit. Appels bevatten veel vitamines, mineralen en hebben 80 calorieën, dit is ongeveer één vijfde van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vezels voor jongeren." Met de campagne wil het appelmerk aandacht vragen voor de positieve werking van het eten van een appel. "Door het eten van een Kanzi appel krijgen namelijk zowel lichaam als hersenen een voortdurende energievoorziening - belangrijk voor scholieren die de hele dag bezig zijn en veel energie verbruiken."
"Wij zochten naar een manier om energie tastbaar te maken op een manier die aanslaat bij jongeren, en hoe leuk is dan een echte energie-appel te ontwikkelen die je haar omhoog laat staan? Fruit is zo een ontzettend belangrijk onderdeel van gebalanceerde voeding en we willen door deze campagne de bijzondere kracht van onze appels laten zien. Natuurlijk kunnen bezoekers ook een Kanzi appel proeven en de energie van binnenuit ervaren. Onze appels zijn namelijk niet alleen heerlijk friszoet en knapperig, maar geven energie om alles uit je dag te halen", zegt Helen Schoots, Brandmanager van Kanzi.
De hele randstad vol energie
De tour begon zaterdag in Den Haag. De energie-appel is de komende dagen te zien in de volgende steden: Rotterdam 19-10, Utrecht 20-10, Hoofddorp 26-10, Almere 27-10 en Amsterdam 29-10.
Voor meer informatie:
www.kanziapple.com