Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ed van Venrooij, Hoogvliet:

"Stijgende AGF-verkoop, met name producten in de aanbieding hebben fors hogere afzet"

Tholen - Je kunt geen krant openslaan of het is inflatie wat de klok slaat. Maar slaat dit al over op de AGF-bestedingen van de consument? We vroegen het aan AGF-category manager Ed van Venrooij van Hoogvliet.


Nieuwe vestiging Hoogvliet in Vlaardingen

"Wat betreft aankopen zien we een stijgende lijn in volume. Dit geldt voor het totale pakket, we zien niet dat bepaalde productgroepen harder lopen. Wel zien we dat de producten die in de aanbieding zijn een fors hogere afzet hebben."

"Ook het bio-aanbod stijgt niet. We zien dat in deze moeilijke tijd er minder vraag is naar bio-producten, omdat deze toch vaak hoger in prijs zijn", vervolgt de category manager. De verwachte lagere Nederlandse tomatenproductie deze winter heeft wel effect op het aanbod bij Hoogvliet. "Helaas moeten we overstappen naar Spaans product waar wij altijd belichte teelt komkommers en tomaten voerden in de winter."

Voor meer informatie:
Ed van Venrooij
Hoogvliet
[email protected] 
www.hoogvliet.com