Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Ondanks hoge inflatie genoeg kansen"

Meer dan 17 procent omzetgroei voor Sligro Food Group in derde kwartaal 2022

De omzet van de Sligro Food Group nam in het derde kwartaal van 2022 met 17,1% toe ten opzichte van vorig jaar. Deze toename was volledig autonoom. Cumulatief nam de omzet over de eerste drie kwartalen van 2022 toe met 32,5%.

De totale omzet kan als volgt worden verdeeld:

In Nederland nam de omzet in het derde kwartaal met 14,8% toe ten opzichte van vorig jaar, cumulatief was sprake van een toename van 31,1%.

"Met die groei presteren we ruim boven de markt in Nederland. De markt groeide in de eerste negen periodes (week 1-36) volgens de definitie van Foodstep met 30,5%. Onder diezelfde definitie nam de omzet van Sligro Food Group in de eerste negen maanden (week 1-39) met 42,5% toe."

In België nam de omzet in het derde kwartaal met 43,5% toe ten opzichte van vorig jaar, cumulatief was sprake van een toename van 46,7%. "We hebben geen duidelijke marktcijfers ter beschikking, maar op basis van onze eigen waarnemingen zijn wij ervan overtuigd ook in België de markt met deze groei ruimschoots te hebben verslagen."

Ondanks hoge inflatie genoeg kansen
"Ondanks de hoge inflatie en effecten van recessie, zien wij de komende kwartalen niet somber in. Het lage consumentenvertrouwen wordt vooralsnog, zo lijkt het, door loonstijging, compensatie voor energiekosten aan de consument en lage werkeloosheid in balans
gehouden. Onze (horeca)klanten ervaren in toenemende mate wel meer druk, nu naast aanhoudende schaarste van personeel hun overige kosten (vooral energie) toenemen. Wij ondersteunen hen met onze eigen merk producten en oplossingen waar mogelijk, maar het blijven uitdagende marktomstandigheden voor onze klanten", legt het bedrijf uit.

"Enige afkoeling van de markt is dan ook wel te verwachten en daar bereiden we ons op voor. We hebben voldoende flexibiliteit in ons bedrijf om mee te bewegen met schommelingen in volumes. Bovendien zal die afkoeling de schaarste in producten en mensen
enigszins dempen, wat ten goede komt aan de stabiliteit van onze bedrijfsprocessen en daarmee de kosten. Daarnaast zien wij voldoende mogelijkheden om harder te groeien dan de markt door het toevoegen van nieuwe klanten in Nederland en België en groei bij bestaande klanten. Wellicht ontstaan er in dit soort tijden, na enkele rustige jaren, ook weer acquisitiekansen.

Bron: Sligro Food Group

Publicatiedatum: