Hoewel Blue Whale op 2022-editie van de Fruit Attraction-beurs in Madrid vooral de Candine-appel onder de aandacht wilde brengen, communiceerde de coöperatie ook over de vele andere appel- en perenrassen als de Cœur de Reine, de Envy, de Ruby Gold en de QTee-peer die Blue Whale aanbiedt.
Verder investeren in de strategische inrichting van de schappen
"Voor ons is het essentieel om de fruitschappen te ontwikkelen door aan de hele AGF-afdeling te werken. Ik geloof echt dat de toekomst ligt in goed uitgekiende schappen, zoals we bij sommige van onze klanten al doen", legt Christophe Belloc, president van Blue Whale, uit.
In een context waarin de internationale concurrentie op de fruitmarkt toeneemt, doet Blue Whale het overigens goed. "Om altijd snel op de behoeften van onze klanten in te kunnen spelen, blijven we lokaal investeren in onze kantoren in Azië en Latijns-Amerika."
Het team van Blue Whale op de 2022-editie van de Fruit Attraction-beurs
Aanpassing aan weersomstandigheden: een uitdaging voor de sector
Midden in de appeloogst geeft Christophe Belloc ook zijn analyse van de resultaten van het huidige seizoen tot nu toe: "De hoge temperaturen van deze zomer hebben ervoor gezorgd dat het appelseizoen vroeg is begonnen. De vele zonuren hebben geleid tot een uitzonderlijk hoog suikergehalte en grotere maten dan vorig jaar. Naast de weersrisico's en de stijgende teeltkosten zijn de overige uitdagingen verder vrij groot, maar Blue Whale werkt er hard aan om hierop te kunnen anticiperen, zowel op agronomisch als op technisch gebied."
Voor meer informatie:
Christelle Bertin
Blue Whale
Tel.: +33 (0)5 63 21 56 56