Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
BelOrta introduceert AppelSintjes voor de feestdagen

"Door middel van AppelSintjes willen we de lokale Jonagold in zware tijden ondersteunen"

Tholen - Het blijven nog altijd moeilijke tijden voor de Belgische appels. BelOrta introduceert de AppelSintjes om rond de feestdagen extra aandacht te vragen voor het lokale hardfruit. "We zijn hier uiteraard toppers in de teelt van het hardfruit, maar de consumptie blijft zienderogen dalen. Bovendien grijpt de Belgische consument nog te vaak naar appels die van heinde en ver ingevoerd worden, waardoor het aanbod op de binnenlandse markt te groot wordt. Via deze manier willen we de consumenten inspireren om weer te kiezen voor de lokale, Belgische Jonagold appels", vertelt Glenn Sebregts van BelOrta.

En dus besloot Sinterklaas begin oktober al eens langs te komen, in een campagne van Belorta, om in plaats van traditionele oranje vruchten lokale Jonagold appels uit te delen. "Een consument tot iets dwingen werkt uiteraard niet, waardoor we het probleem in een positieve boodschap willen steken. We hebben prachtige appels dit jaar. Bovendien zit je richting Sinterklaas in het hoogseizoen voor lokale appels. Het resulteerde in een idee om ze te promoten met de AppelSintjes, een zinspeling op de traditionele appelsienen."

Bovendien is het voor de coöperatie een manier om het product in de kijker te zetten bij de jeugd. "Dit blijft toch een belangrijke doelgroep. Sinterklaas staat normaal gesproken in het teken van snoepgoed en chocola. Natuurlijk hoort dit erbij, maar op deze manier hebben supermarkten en ouders de mogelijkheid om ook te kiezen voor gezond alternatief. Als we dan zo de lokale Jonagold kunnen ondersteunen is dat mooi meegenomen." Het lijkt dan ook een geslaagde campagne, zo stelt Glenn. "De AppelSintjes liggen sinds deze week in de schappen, maar we merken dat er zeker genoeg interesse voor is. De verkoopcijfers zullen even afwachten blijven, maar het is een mooie manier om de lokale teelt te helpen."

Promotie
Om de campagne kracht bij te zetten is begin oktober al een filmpje op de sociale media van BelOrta verschenen, waarin Sinterklaas de lokale Jonagold heeft meegenomen. "Verder kunnen scholen onze Greenhouse foodtruck winnen met een Sintbezoek op 5 of 6 december en is er een consumentenwedstrijd, waarbij tickets voor de Sinterklaasshow gewonnen kunnen worden. Ten slotte zullen we bij de officiële intrede van Sinterklaas te Antwerpen (op 12/11) staan om de AppelSintjes uit te delen."

Voor meer informatie:
BelOrta
Mechelsesteenweg 120
2860 Sint-Katelijne-Waver, België
+32(0)15 55 11 11
[email protected]  
www.belorta.be