Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Frans investeringsfonds biedt op Belgische Makrowinkels

Toch een bod op Makro: een Frans fonds stapt naar voren
Tegen alle verwachtingen in is er toch een overnamekandidaat voor de Belgische Makro-winkels. Een Frans investeringsfonds wil de meerderheid van het personeel overnemen. Volgens Het Nieuwsblad wordt de Franse kandidaat bijgestaan door een Vlaamse partner, maar er zijn nog geen namen bekend. Voor Metro zou Sligro het beste bod hebben gedaan.
Bron: retaildetail.eu 

Just Eat Takeaway.com en Getir kondigen pan-Europese samenwerking aan
Just Eat Takeaway.com gaat in heel Europa samenwerken met het supersnelle levensmiddelenbezorgingsbedrijf Getir. Als onderdeel hiervan zal het volledige productportfolio van Getir worden geïntegreerd in de markt van Just Eat Takeaway.com en rechtstreeks worden geleverd door Getir-koeriers. De samenwerking gaat volgende week van start in Duitsland, waar ongeveer 2.000 artikelen klaarliggen die klanten online kunnen kopen in alle Getir-winkels, via de app en website van Lieferando.
Bron: justeattakeaway.com 

VK: In prijs verlaagd maar net zo lekker; Tesco helpt klanten met het vinden van afgeprijsde koopjes
De toenemende druk op de huishoudbudgetten heeft geleid tot een sterke stijging van het aantal klanten dat op zoek is naar aanbiedingen, in een trend die ook helpt om voedselverspilling verder terug te dringen. Uit een nieuw YouGov-onderzoek in opdracht van Tesco blijkt dat 69% van de consumenten nu in de winkel op zoek gaat naar afgeprijsde producten en dat die optie steeds aantrekkelijker wordt: 33% van de klanten gaat vaker op zoek naar kortingen. Uit het Tesco-onderzoek bleek ook dat vleesproducten het populairst zijn in de afdeling met kortingen, gevolgd door kant-en-klaarmaaltijden, groenten en desserts.
Bron: tescoplc.com 

VK: Voedselbezorgrobots klaar om door historische straten van Cambridge te rollen
In het kader van een nieuw project van de Cambridgeshire County Council, Starship Technologies en Co-op zullen robots voor voedselbezorging de historische straten van Cambridge aandoen. Na een populaire proef in het nabijgelegen Cambourne eerder dit jaar, waarbij 98% van de mensen zei dat ze de bezorgrobots zouden aanbevelen aan hun vrienden, heeft de Highways and Transport Committee besloten de robots te verwelkomen in de straten van Cambridge. De boodschappenbezorgservice is beschikbaar voor 12.200 inwoners van de wijken Cherry Hinton en Queen Edith in Cambridge.
Bron: co-operative.coop 

Lidl GB beweert dat meer klanten overstappen waardoor winst stijgt
De Britse tak van de Duitse discountsupermarkt Lidl zegt dat meer klanten overstappen van de traditionele supermarkten tijdens de crisis van de kosten van levensonderhoud, terwijl de winst over het hele jaar stijgt. Lidl GB baseert zich op gegevens uit de sector en zegt dat het winkelend publiek in de afgelopen maand € 66 mln heeft overgeheveld van de traditionele supermarkten, marktleider Tesco, Sainsbury's, Asda en Morrisons, om te besparen. Lidl GB zei dat de inkomsten in het jaar tot 28 februari 2022 met 1,5% stegen tot € 8, mld, terwijl de winst voor belastingen €46,9 mld bedroeg, tegenover € 11,2 mld.
Bron: reuters.com