Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Het winkelgedrag in het Verenigd Koninkrijk verandert

Eerste daling van levensmiddeleninflatie in 21 maanden, maar de kosten van het kerstdiner stijgen met 9%
De levensmiddeleninflatie is in november voor het eerst in 21 maanden gedaald. Uit nauwgezette gegevens van de sector blijkt dat de kosten van een traditioneel kerstdiner ten opzichte van 2021 met ongeveer 9% zullen stijgen. Kantar Worldpanel zei dat haar belangrijkste inflatiecijfers voor levensmiddelen een sprankje hoop voor de toekomst boden, aangezien het jaarlijkse percentage vorige maand daalde van een record van 14,7% in oktober tot 14,6%. Het rapport vermeldt een stijging van de kosten van pastinaak met 30% en van aardappelen met 20%. De kosten van wortelen daalden echter met 7% en die van spruitjes met 3%.
Bron: news.sky.com

VK: Sainsbury's verkoopt kerstdiner voor minder dan € 4,64 per persoon
Het feestelijke kerstdiner voor minder dan € 4,64 per persoon, voor zes personen, omvat Britse kalkoen als hoofdgerecht, aangevuld met geroosterde aardappelen, kleine worstenbroodjes, wortelen, salie en uienvulling, Yorkshire pudding, spruiten en pastinaak en pudding.
Bron: examinerlive.co.uk 

Het winkelgedrag in het Verenigd Koninkrijk verandert
Britse supermarkten speelden een centrale rol tijdens de pandemie. De druk op de productie en distributie van levensmiddelen in deze periode was extreem, maar de service aan het winkelend publiek werd nog steeds als uitstekend beschouwd. Het winkelend publiek kon over het algemeen krijgen wat het nodig had. Volgens de laatste Shopper Research Data van het Institute of Grocery Distribution (IGD), gepresenteerd door Susan Barratt, haar Chief Executive Officer en een van de belangrijkste sprekers van Cold Chain Live, is de vraag naar eten en drinken in de retail tijdens de pandemie met 12% gestegen, terwijl de out-of-home opties (restaurants en pubs) zijn ingestort.
Bron: globalcoldchainnews.com 

VK: Innocent Drinks wil tegen 2025 5% van de van nature voorkomende suikers uit zijn dranken halen
Innocent Drinks is van plan om tegen 2025 5% van de van nature voorkomende suikers uit zijn dranken te halen om ervoor te zorgen dat de smoothies op basis van fruit zo gezond mogelijk zijn. Het grote smoothiemerk is al "goed op weg" om de doelstelling te halen, nadat het tegen eind 2021 met succes de van nature voorkomende suikers in al zijn dranken met 2,4% heeft verlaagd.
Bron: grocerygazette.co.uk 

France: Carrefour en Goggo Network bundelen hun krachten om een toekomst van autonome bezorging te creëren
Carrefour en Goggo Network testen een Mobile Drive-dienst waarbij een volledig autonome bestelwagen wordt ingezet. Hij zal op de openbare weg rijden, zowel in druk verkeer als onder normale omstandigheden (15 km afleggen tegen 70 km/u); een primeur in Frankrijk.
Bron : carrefour.com 

VK: Aldi's Kevin de Wortel sluit zich aan bij Cameo!
In navolging van Hollywoodster Lindsay Lohan, muzikant Chaka Khan en acteur James Buckley, kunnen fans nu volop genieten van de meest geliefde wortel van het VK nu Kevin zich heeft aangesloten bij Cameo, de website voor het delen van video's van beroemdheden.
Bron: aldipresscentre.co.uk 

Nederland: Stakers bij De Bijenkorf vragen solidariteit van klanten
De sociale spanningen lopen hoog op bij Selfridges' Nederlandse dochteronderneming De Bijenkorf, met de achtste dag van een stakingsgolf met als hoogtepunt dat de vakbonden de consumenten actief vragen om te stoppen met kopen.
Bron: retaildetail.eu