Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Remco van der Spruit, Angvik Auto Holland:

“Veerdienst Eemshaven naar Kristiansand maakte inzet LZV’s bij AGF-transport naar Noorwegen mogelijk”

Tholen -  Sinds december rijdt Angvik Auto Holland uit Maasdijk naar en van Noorwegen met een tweetal LZV's. Met deze 25 meter combinaties kan de vervoerder ruim 50 europallets en 60 ton vervoeren. "Dit biedt ons meer capaciteit met ons wagenpark. In deze tijd met een krappe arbeidsmarkt kunnen we dus meer lading meenemen, minimaal één extra lading per week’’ vertelt Remco van der Spruit.

De Langere en Zwaardere Vrachtautocombinaties kwamen in beeld toen vorig jaar een verbinding van de Eemshaven naar Kristiansand van start ging. "We konden nooit met LZV's door Duitsland rijden vanwege de gewichtsbeperkingen. Met deze veerdienst was dit niet meer nodig. Toen dat bekend werd, had ik net nieuwe wagens besteld, maar ik kon er nog eentje omzetten naar een motorwagen met middenas aanhangwagen. We hebben nu wekelijks een aantal vaste plaatsen op de veerboot gereserveerd", vertelt Remco.

Carrosseriefabriek Heiwo en Scania Westland zorgden voor drie stuks 3-as gestuurde opleggers, 1 dolly en 1 isotherme truckopbouw op een Scania en een middenas aanhangwagen. Hiermee kan Angvik diverse LZV-configuraties vormen. Inmiddels is de truck met dolly en oplegger ook goedgekeurd als Duitse LZV, al gelden daar nog altijd wel de gewichtsbeperkingen. "We wachten met spanning af of die er nog een keer afgaan, maar we kunnen in elk geval als back-up over Duitsland terugrijden."

De grootste winst zit 'm er volgens de vervoerder in dat er veel meer lading vervoerd kan worden. "Qua tijd maakt het niet zoveel uit, maar het scheelt wel heel wat kilometers om in Oslo te komen. Of het ons echt brandstof gaat besparen moet de komende tijd gaan uitwijzen, maar dat we meer lading mee kunnen nemen is een pré. We nemen nu handel mee waar normaal drie auto's voor rijden."  Een aantal chauffeurs van Angvik heeft een cursus gevolgd om de LZV's te besturen. "Noorwegen is goed op LZV's ingericht, beter nog dan Nederland. We hebben een aantal klanten waar we goed met de LZV's kunnen komen en als we hem afkoppelen kunnen we altijd met de motorwagen en trailer verder."

"We rijden nu ruim een maand met LZV's en het bevalt ons erg goed. We hebben nog meer trailers die ervoor geschikt zijn, dus als het goed bevalt kunnen we er altijd nog een aanhangwagen bijkopen", aldus Remco. Hij ziet het jaar 2023 met vertrouwen tegemoet. "Dankzij een nieuwe Noorse klant voor heen- en terugladingen kunnen we ondanks de recessie waar we in terecht zijn gekomen, gelukkig heel goed aan de gang blijven."

Voor meer informatie:
Remco van der Spruit
Angvik Auto Holland BV
+31 174 510050
[email protected]  
www.Angvikauto.nl