Volgens woordvoerders van Dole is het bedrijf mogelijk niet in staat om de kosten van een ransomware-aanval die zijn Noord-Amerikaanse activiteiten in februari tijdelijk verstoorde, volledig vergoed te krijgen door de verzekering. De in Dublin gevestigde versproducent zei dat de aanval een beperkte algemene impact had op het bedrijf, maar vooral zijn Chileense en verse groentenhandel verstoorde.
"Ik denk dat het eenvoudige antwoord daarop is dat we voor geen van beide categorieƫn kunnen rekenen op schadevergoeding", aldus CEO Rory Byrne. Volgens Byrne is het op dit moment onmogelijk om op de Noord-Amerikaanse markt een toereikende cyberverzekering af te sluiten.
Een woordvoerder weigerde commentaar toen hem werd gevraagd naar details over de volledige financiƫle impact van het ransomware-incident, en verwees terug naar de verklaring die het bedrijf op 22 februari vrijgaf. In die verklaring bevestigde Dole de ransomware-aanval en voegde eraan toe dat het cyberbeveiligingsdeskundigen van derden had ingeschakeld en de rechtshandhaving had ingelicht.
Bron: cybersecuritydive.com