Tholen - CEO Kees de Kat vertrekt na een periode van 12,5 jaar bij FruitMasters. Gisteren heeft de coöperatie de leden en relaties hierover geïnformeerd. De Kat werkte 12,5 jaar bij de fruittelerscoöperatie. Daarvoor was hij werkzaam als inkoopdirecteur bij het toenmalige Laurus-concern.
De Raad van Commissarissen draagt Adriaan Vis unaniem voor om de rol van Kees de Kat over te nemen. Vis is sinds oktober 2020 al werkzaam als commercieel directeur bij FruitMasters en was eerder werkzaam als COO van A-ware Food Group. De komende periode zal een overdracht van taken plaatsvinden. Inmiddels is FruitMasters gestart met de oriëntatie voor de invulling van de directieposities.
Links Adriaan Vis en rechts Kees de Kat
“Na 12,5 intensieve jaren bij onze coöperatie, die stevig staat op haar fundament was voor mij na rijp beraad, het moment daar om een volgende stap te maken met een andere focus en balans tussen werk en privé”, verklaart De Kat. “Ik wil alle telers van onze mooie coöperatie bedanken voor het vertrouwen de afgelopen jaren en alle medewerkers en in het bijzonder Adriaan en de Raad veel succes wensen voor de toekomst.”
In de verklaring die naar de leden is uitgegaan wordt bij monde van voorzitter Jan Verkooijen teruggeblikt op de commerciële strategie van de afgelopen jaren en de geplande investeringen in een nieuw appelpakstation met hoogbouwmagazijn en een nieuw zachtfruitpakstation.
"In zijn rol als eindverantwoordelijk bestuurder van onze coöperatie zijn wij Kees zeer erkentelijk voor al zijn inspanningen. Ik heb hem leren kennen als iemand met oog voor detail, maar ook een scherp zicht op de markt en de bijbehorende dynamiek. Zijn drive en energie als aanjager van vele initiatieven in ons bedrijf en onze sector zullen we gaan missen. Ik zie terug op een bijzonder mooie periode van samenwerking de afgelopen jaren", aldus Verkooijen.
Tegelijk geeft de voorzitter van de coöperatie aan dat het ketenrendement van de fruitteelt onder druk staat. “Wij vinden met elkaar - collega’s en telers – dat dit anders moet. Als er ooit een tijd was om te handelen vanuit onze coöperatie, dan is het nu. De afgelopen jaren hebben laten zien hoe gevoelig onze sector is voor veranderingen in de wereld”, aldus de coöperatie die de nieuwe strategie het motto Gezonde Groei 2030 heeft meegegeven.