Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

HelloFresh lanceert kant-en-klare maaltijdmerk Factor in Nederland en België

HelloFresh lanceert kant-en-klare maaltijdservice Factor in Nederland en Vlaanderen. Factor werd in 2020 overgenomen door HelloFresh. Met de lancering in Nederland en Vlaanderen zet HelloFresh de eerste stap in haar ambitie om Factor naar Europa te brengen, een belangrijk onderdeel van HelloFresh’s wereldwijde multi-tier merkstrategie.

"Na een meer dan tien jaar lang succesvol verhaal van HelloFresh (sinds 2012) en onze recente lancering van GreenChef (2022), zijn we enthousiast om klanten in Nederland en Vlaanderen een nieuwe, gezonde en gemakkelijke ervaring te bieden", zegt Christiane Schrijvers-von Griesheim, Co-Managing Director voor Factor Europe. "Factor maaltijden sluiten perfect aan bij de trend van consumenten op het gebied van gemak, gezondheid en kwaliteit. Klanten kunnen erop vertrouwen dat de maaltijden van Factor altijd gezond en vers zijn. We kijken ernaar uit om deze eerste markten in Europa te veroveren en in de toekomst nog verder uit te breiden."

Factor maaltijden zijn een oplossing voor lunch of diner waarbij klanten op de manier die ze kennen van HelloFresh of GreenChef, maaltijdpakketten bestellen via de app of de website factormeals.nl. Elke week valt er te kiezen uit een selectie van door chef-koks bereide maaltijden, die meerdere dieetwensen tegemoetkomen namelijk vegetarisch, flexitarisch, pescotarisch en keto, en dekt hiermee de meeste dieet doelen. 25% van de maaltijdopties zijn veganistisch of vegetarisch en ze worden aan de deur van de klant afgeleverd op het door hun gekozen moment. Dankzij een speciale verpakkingstechniek blijven de maaltijden vers tot een week na levering en zijn ze in slechts 3 minuten klaar om te eten.

Kaylyn Tolzmann, Co-Managing Director bij Factor Europe: "Vergeleken met de traditionele manier van boodschappen doen en kant-en-klaarmaaltijden in de supermarkt, is het model van Factor gebaseerd op de daadwerkelijke vraag van de klant. Al onze maaltijden zijn samengesteld door chefs en diëtisten, gebaseerd op uitgebreid onderzoek naar onze klantbehoeften. Doordat we gebruikmaken van de technologische en operationele infrastructuur, die is opgezet vanuit HelloFresh, kunnen we klanten zo efficiënt mogelijk bedienen. "Hieronder vallen bijvoorbeeld leveringen met de HelloFresh distributievloot, die al op 65% van zijn routes met elektrische wagens rijdt.”

Wereldwijde uitbreiding
Factor is meer dan tien jaar operatief in de Verenigde Staten, waar de service is uitgegroeid tot de marktleider op het gebied van kant-en-klare maaltijden met een marktaandeel van 60% (Q4 2022). De direct-to-consumer expertise van HelloFresh, de productiecapaciteit en de efficiënte distributieketen liggen ten grondslag aan dit succes. Na de lancering in Canada aan het begin van dit jaar, breidt Factor haar expertise nu uit naar Nederland en Vlaanderen.

Uit onderzoek van HelloFresh blijkt dat Nederlandse en Vlaamse consumenten een groeiende interesse hebben in kant-en-klaar diensten en eenvoudige maaltijden van hoge kwaliteit. Het doel van Factor is om de leidende kant-en-klaarmaaltijdenbezorgservice in Nederland en Vlaanderen te worden. Hierna wil het merk haar aanwezigheid uitbreiden naar andere Europese landen.

Bron: HelloFresh

Publicatiedatum: