Tijdens bijeenkomsten in Duitsland voor de telers van de Württembergische Obstgenossenschaft (WOG) en de 'BelOrta Apple & Pear Days' in België, is met het nieuwe merkconcept Sprizzle gelanceerd. Sprizzle is de merknaam van de nieuwe appelvariëteit "Sunspark", een kruising tussen Nicoter (cov) en Honey Crisp.
De nieuwe appel wordt op dit moment geteeld door een groep geselecteerde telers in Duitsland, België en Nederland. De eerste commerciële volumes zijn beschikbaar en komende jaren zal EFC het areaal gecontroleerd laten groeien. Inmiddels hebben meerdere retailers aangegeven dit nieuwe concept als ‘first mover’ in hun assortiment op te willen nemen.
Tijdens de telersevents in de regio’s Bodensee en Heilbronn-Öhringen bezocht een grote groep geïnteresseerde telers Sunspark boomgaarden om zich op de hoogte te stellen van deze nieuwe variëteit en de onthulling van het nieuwe merkconcept bij te wonen.
Deze nieuwe appel heeft een uniek smaakprofiel. Met zijn zoete smaak, verfrissende noot en knapperige, fijne textuur creëert Sprizzle een champagneachtig mondgevoel dat consumenten keer op keer blijft verrassen. De opvallende verpakkingen en positieve boodschap van het merk werd door de telers goed ontvangen en zij beoordeelden het concept als onderscheidend en zeer eigentijds.
EFC, de variëteitsmanager achter de ontwikkeling en bekend van andere club-concepten zoals Kanzi en Migo, heeft uitvoerig marktonderzoek verricht in meerdere Europese landen waaruit is gebleken dat consumenten onverdeeld positief zijn over deze nieuwe appelvariëteit met uitmuntende scores op smaakbeleving.
Het merkconcept is even origineel als krachtig: "Sprizzle is de optimistische appel op een missie om de wereld eraan te herinneren hoe zoet en opwindend het leven is."
Met deze boodschap wil Sprizzle niet alleen de smaakpapillen, maar ook de harten van mensen veroveren. In een wereld waarin mensen behoefte hebben aan positiviteit, biedt Sprizzle een unieke beleving die verdergaat dan alleen een ongeëvenaarde smaakervaring. Opvallende verpakkingen en een originele en vernieuwende communicatiestrategie zijn onderdeel van het merkconcept waarmee EFC niet alleen beoogt om op te vallen in het schap maar ook om appelen weer centraal te stellen in het dagelijkse eetpatroon van mensen.
Met de dalende consumptie van fruit, waaronder ook van appelen, is innovatie essentieel om de appelcategorie een positieve impuls te geven. Als variëteitsmanager van succesvolle merken, zoals Kanzi is EFC vastberaden om met de introductie van Sprizzle verdere groei te realiseren en bij te dragen aan een duurzame toekomst voor de gelicenseerde appeltelers.
www.efcfruit.com