Dezelfde genomineerden als vorig jaar en ook dezelfde uitslag. Nettorama blijft Lidl op het gebied van AGF opnieuw voor, en er is meer verschil ontstaan tussen deze geduchte concurrenten om de AGF-bokaal uit het GfK-versrapport, zo meldt Distrifood.
Hoewel er geen zichtbare verschuivingen zijn is de uitslag veelzeggend. In dit jaarlijkse versrapport kwam Lidl de meeste keren als beste uit de bus op het gebied van AGF en daar bouwde de supermarkt slim haar imago omheen. Nettorama scoort ook altijd hoog, kwam drie jaar geleden langszij, haalde Lidl vorig jaar in en consolideert nu haar positie als nummer 1. Opmerkelijk is dat het onderlinge verschil tussen Nettorama en Lidl afgelopen jaar groter is geworden. In 2022 was het verschil 0,06 punt, dit jaar is dat gegroeid naar 0,19. Lidl moet aan de andere kant ook gaan oppassen, de derde plek is voor Poiesz en die zit Lidl op de hielen met een verschil in rapportcijfers van 0,02.
Score 2023 | Score 2022 | |
Nettorama | 7,45 | 7,35 |
Lidl | 7,26 | 7,29 |
Poiesz | 7,24 | 7,17 |
Klik hier voor het hele artikel in Distrifood
Bron: Distrifood