Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Spanje: Mercadona gebruikt automatisering van Cimcorp

VK: Brits Sainsbury's werft 22.000 werknemers voor kerstseizoen
De Britse supermarktketen Sainsbury's zal 22.000 uitzendkrachten aanwerven voor de kerst, een stijging van 22% ten opzichte van vorig jaar. De groep, die na Tesco de grootste Britse supermarkt is, zei dat de supermarktketen 20.000 mensen zou aanwerven, terwijl de Argos-afdeling voor algemene goederen er 2.000 zou aannemen. Vorig jaar nam het 18.000 mensen aan. Sainsbury's verwelkomt dit jaar tijdelijke collega's eerder dan gebruikelijk, vanaf deze week al", aldus het bedrijf in een verklaring. Dit zorgt ervoor dat er genoeg collega's klaarstaan om klanten te helpen en van dienst te zijn, of ze nu vooruit willen plannen of hun kerstinkopen tot het laatste moment willen bewaren.
Bron: European Supermarket Magazine

Spanje: Mercadona gebruikt automatisering van Cimcorp
Cimcorp is een samenwerking aangegaan met Mercadona, een supermarktketen in Spanje en Portugal, om de intralogistiek van verse AGF-producten te automatiseren in het distributiecentrum in San Isidro, Spanje. Uitgerust met de automatiseringsoplossing van Cimcorp brengt Mercadona verse AGF-producten binnen 24 uur van het veld naar de winkel, waardoor de houdbaarheid van producten wordt verlengd, voedselverspilling wordt geminimaliseerd en de versheid voor klanten wordt gegarandeerd. Automatisering heeft Mercadona ook geholpen om de veiligheid op de werkplek en de tevredenheid van de werknemers te verbeteren.
Bron: DCVelocity

VK: Wekelijkse boodschappenrekening 30% hoger dan vorig jaar
Ondanks het feit dat de inflatie van de voedselprijzen begint te dalen, melden de Britten dat de prijsdruk op hun boodschappen niet afneemt. Volgens het laatste onderzoek van Pricer, leverancier van automatiseringsoplossingen in het schap, blijven hun rekeningen voor levensmiddelen een derde hoger dan vorig jaar. Gegevens van het BRC en NielsenIQ lieten vorige week zien dat de voedselprijzen de eerste maandelijkse daling in meer dan twee jaar lieten zien, met een daling van -0,1% in september ten opzichte van de voorgaande maand. Desondanks merken Britse shoppers nog geen verminderde druk als het gaat om de rekening. Hoewel de voedselinflatie in september daalde tot 9,9%, na een piek van 15,7% in april, zegt het laatste onderzoek dat de kosten van boodschappen hoog blijven.
Bron: International Supermarket News