Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Simply Veg

Campagne in VK om eetgewoonten te verbeteren

Veg Power, een non-profitvereniging die de groenteconsumptie in het Verenigd Koninkrijk wil verhogen, lanceerde gisteren haar tweede volksgezondheidscampagne. Simply Veg is een campagne die de beste voedingsdeskundigen en chef-koks samenbrengt met psychologen en kinderentertainers om de voedingsgewoonten van Britse gezinnen te verbeteren. De campagne biedt een unieke en holistische aanpak die verder gaat dan de traditionele voedingseducatie op het gebied van volksgezondheid en die ouders helpt met de echte uitdagingen waarmee ze elke dag worden geconfronteerd. En dat alles met een leuk sausje erover voor de kinderen.

Slechte voeding begint vaak in de kindertijd en blijft een leven lang aanhouden. 80% van de Britse kinderen eet niet genoeg groenten. Bijna een derde (29%) van de kinderen onder de 12 jaar eet minder dan één portie groenten per dag. Hoewel de bekroonde Eat Them to Defeat Them-campagne van Veg Power, in samenwerking met ITV, kinderen met succes heeft aangemoedigd om groenten eens te proberen, is meer steun voor ouders/verzorgers van cruciaal belang. Uit het laatste onderzoek van Veg Power blijkt dat ouders die meer groenten eten en thuis een positieve eetcultuur creëren, bijna twee keer zoveel kans hebben op kinderen die een voldoende hoeveelheid groenten eten, nieuwe groenten proberen en groenten ook als leuk beschouwen. Die bevindingen gelden voor alle inkomensklassen.

"Voor het eerst hebben Britse gezinnen een volksgezondheids-campagne waarin wordt erkend dat er veel potentiële problemen zijn die van invloed kunnen zijn op het vermogen van een gezin om gezond te eten", zegt Dan Parker, CEO van Veg Power. "Door ons werk van de afgelopen zes jaar hebben we een diep inzicht gekregen in de complexiteit van voedingspatronen. De campagne is zo ontwikkeld dat ze voor iedereen geschikt is, ongeacht de specifieke situatie. We moeten erkennen dat het voeden van een gezin hard werken is, waarbij ouders met veel uitdagingen te maken krijgen, waaronder de kosten van voedsel en de angst voor afwijzing en verspilling, vooral als ze iets nieuws proberen."

Als onderdeel van Simply Veg is er een uitgebreide handleiding: 'Hoe u uw kinderen meer groenten kunt laten eten – Een eenvoudige handleiding voor een lastige taak'. De handleiding biedt een diepgaande inhoud met video's en leuke activiteiten met Shaun het schaap en het creatieve brein van van Aardman. Ze is beschikbaar op www.simplyveg.org.uk

Voor meer informatie: www.vegpower.org.uk

Publicatiedatum: