E.Leclerc blijft het tempo in Frankrijk in september bepalen Marktleider E.Leclerc was de best presterende supermarkt in september in Frankrijk. Het marktaandeel steeg met 1,4 procentpunt tot 24,1% van de totale bestedingen, zo blijkt uit nieuwe gegevens van Kantar.
Bron: esmmagazine.com
Nederland: Schouten komt met plantaardig tussendoortje met 46% groenten voor kinderen Omdat onvoldoende groente-inname een groeiend probleem blijft, vooral onder kinderen, heeft Schouten, een baanbrekend Nederlands bedrijf in plantaardige eiwitten, een NPD geïntroduceerd voor het segment van plantaardige snacks: Vegetable Bites. De nieuwe bites van Schouten, die voor 46% uit groenten bestaan, bevatten onder andere maïs, wortel, tuinerwten, ui en rode paprika. Volgens Kees Van den Heuvel, Trade Marketeer bij Schouten, speelt de NPD in op de toenemende vraag naar plantaardige snacks en de behoefte om meer groenten in het dieet op te nemen.
Bron: vegconomist.com
Europese discounter Pepco gaat minder winkels openen Pepco Group, de Europese discounter die vorige maand twee winstwaarschuwingen gaf, zal zijn snelle winkelopeningsprogramma vertragen om zich te concentreren op het herstellen van de winstgevendheid.
Bron: reuters.com
VK: Groente- en fruitverkoper Celtic Produce in Bodmin krijgt nul hygiënebeoordeling Een winkel, delicatessenzaak en groothandel in AGF uit Cornwall heeft de slechtste beoordeling voor voedselhygiëne gekregen die een zaak maar kan krijgen. Celtic Produce, in Bodmin, moest dringend verbeteringen aanbrengen nadat deze zomer een inspecteur voor voedselhygiëne langskwam en het bedrijf op "twee grote punten" niet voldeed.
Bron: cornwalllive.com
Concurreren op de veeleisende Duitse versmarkt Duitse retailers zijn voortdurend op zoek naar duurzame en goed geprijsde groenten en fruit. Deze veeleisende markt biedt veel potentieel voor exporteurs, maar het kan een uitdaging zijn om succesvol te zijn. Succesvolle leveranciers gebruiken seizoensgebonden kwaliteit, prijsstelling en duurzaamheidsnormen in hun voordeel.
Bron: cbi.eu
VK: Aldi onthult nieuwe vrachtwagenontwerpen na nationale wedstrijd Als onderdeel van het Get Set To Eat Fresh onderwijsprogramma met Team GB en ParalympicsGB nodigde de op drie na grootste supermarkt van Groot-Brittannië schoolkinderen tussen vijf en veertien jaar uit om een ontwerp in te zenden dat anderen inspireerde om gezond en duurzaam te eten. Er werd een winnaar gekozen voor Engeland, een voor Wales en een voor Schotland. De winnaars (Joshua, 10 jaar uit Greater Manchester, Victoria, 13 jaar uit Edinburgh en Sara, 13 jaar uit Barry) hebben nu elk hun winnende ontwerp op een Aldi-vrachtwagen. De vrachtwagens hebben onlangs de respectieve scholen van de winnaars bezocht als onderdeel van de festiviteiten.
Bron: aldipresscentre.co.uk
Hoe de voedseluitgaven in Griekenland de afgelopen tien jaar zijn veranderd Volgens een studie van het Institute for Research on Consumer Goods Retailing (IELKA) zijn de uitgaven aan voeding en de consumptie in Griekenland de afgelopen tien jaar aanzienlijk veranderd. Voorbeelden van veranderingen in de uitgaven van 2009 tot 2022: Groenten en fruit, een daling in de uitgaven van 7% voor fruit en 43% voor groenten. Peulvruchten en noten, een stijging van 44% in de eerste categorie en een stijging van 48% in de tweede categorie.
Bron: greekreporter.com