Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Asda presteert minder goed dan Britse rivalen

Letse premier Siliņa: verlaagde btw op producten vereist € 16 mln
Om volgend jaar het verlaagde btw-tarief van 12% toe te passen op groenten en fruit in Letland, is € 16 mln in de begroting nodig, zei premier Evika Siliņa na de coalitievergadering.
Bron: eng.lsm.lv

Meer dan een kwart van de boodschappenmandjes in het VK bestaat uit reclame-artikelen
Volgens een nieuw onderzoek van Retail Insight bestaat meer dan een kwart (28%) van de Britse boodschappenmandjes uit producten die gepromoot worden of deel uitmaken van aanbiedingen. Vers vlees kwam naar voren als de meest reclamegevoelige voedselcategorie, met 30% van de respondenten die zeiden dat ze het eerder zouden kopen als het in de aanbieding was, gevolgd door verse groenten (24%) en fruit (26%).
Bron: esmmagazine.com

Omzetgroei Asda vertraagt en presteert minder goed dan die van Britse rivalen
Asda, de op twee na grootste supermarktgroep van Groot-Brittannië, meldde dat de onderliggende verkopen in het derde kwartaal met 2,8% j-o-j zijn gestegen, een scherpe vertraging ten opzichte van de groei van 9,6% in het voorgaande kwartaal en een ondermaatse prestatie ten opzichte van de grotere rivalen. De retailer, eigendom van de broers Zuber en Mohsin Issa en private equity-groep TDR Capital, rapporteerde een omzet van € 6,1 mld voor de drie maanden tot eind september.
Bron: reuters.com

Hoe bonen kunnen bijdragen aan de toekomst van voeding
Beans is How, een mondiale coalitie van partners van over de hele wereld, werkt samen om het belang van bonen te versterken en zichtbaar te maken als een eenvoudige en betaalbare oplossing voor de uitdagingen op het gebied van kosten van levensonderhoud, gezondheid en milieu. Ze hebben het ambitieuze doel om de wereldwijde consumptie van bonen tegen 2028 te verdubbelen.
Bron: foodfoundation.org.uk

VK: Fresh food-expert Ford benoemd tot bestuurslid van 'Produced in Kent'
Expert in verse voedingsmiddelen en zwaargewicht in de sector Carol Ford zei dat ze vereerd was om benoemd te worden tot bestuurslid van de handelsorganisatie "Produced in Kent". Ford begon als inkoper voor de retailer Sainsbury's en heeft verschillende marketing- en commerciële managementfuncties bekleed bij onder andere Fyffes, Congelow Organic Produce en The Greenery.
Bron: thebusinessmagazine.co.uk

Inflatie boodschappenprijzen bereikt één cijfer in Ierland door toename aanbiedingen
Uit de laatste gegevens van Kantar blijkt dat de inflatie in de Ierse supermarktsector 9,8% bedroeg in de 12 weken tot 29 oktober, waarmee de inflatie voor het eerst dit jaar uitkomt op een cijfer onder de 10%.
Bron: kamcity.com