Bayer Vegetable Seeds heeft onlangs zijn vijfde Winter Melon Week afgesloten in het Melon Experience Center in Bleiswijk.
Telers, marketeers en handelaren uit de EMEA/APAC-regio namen actief deel aan op maat gemaakte, individuele hybride face-to-face en online bijeenkomsten.
Tijdens het evenement deelden Bayer-experts belangrijke inzichten over het jaarrond Seminis meloenportfolio, herkenbare ervaringen, consumentenpercepties van noviteiten en smaakverhalen. Een hoogtepunt was de bevestiging dat Bayer-variƫteiten in Galia, Cantaloupe, Yellow Honeydew en Piel de Sapo goede prestaties leverden, ook in de wintermaand december.
De boeiende discussies gingen ook in op de aanzienlijke interesse rond de gevolgen van klimaatverandering voor sourcing, wat de inzet van de sector voor duurzaamheid weerspiegelt. Dit onderstreept de toewijding van Bayer om oplossingen te bieden voor de uitdagingen die seizoensvariaties met zich meebrengen.
"We zijn verheugd over het succes van de Winter Meloen Week, waarbij belanghebbenden uit de sector bijeenkomen om de complexiteiten van onze evoluerende markt te bespreken," zeiden Nico van Vliet, Global Value Chain Lead en Francois Ravetti, Segment Lead EMEA/ APAC Cucurbits Open field, bij Bayer Vegetable Seeds.
"Het enthousiasme en de interesse die getoond worden, vooral in het licht van klimaatverandering, onderstrepen het belang van gezamenlijke inspanningen om de meloensector vooruit te helpen." Bayer Vegetable Seeds blijft voorop lopen in innovatie, speelt in op markteisen en zorgt voor de veerkracht van meloenrassen onder diverse omstandigheden.
De Winter Meloen Week diende als platform voor het delen van kennis, het bevorderen van verbindingen en het tonen van Bayer's toewijding aan duurzame en hoogwaardige oplossingen in het steeds veranderende AGF-landschap.
Voor meer informatie:
Nico van Vliet
Bayer Vegetable Seeds
[email protected]