Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Europese aanvoer vult tekort Nieuw-Zeelandse kiwi's op Amerikaanse markt op

De import van Europese kiwi's is net begonnen op de Amerikaanse markt, na een periode van tekort in de overgang van het Nieuw-Zeeland naar het Europa seizoen. "We hebben jaar na jaar een stabiele aanvoer, maar onze vraag neemt toe. Consumenten kunnen niet genoeg krijgen van Zespri SunGold kiwi's, dus we werken eraan om in 2024 meer volumes te importeren uit Nieuw-Zeeland", zegt Darren LaMothe van Zespri US. Hij merkt op dat het Europese aanbod wordt gebruikt om het SunGold kiwiseizoen met aanvoer uit Nieuw-Zeeland te verlengen.

Voor Zespri komen de gele kiwi's momenteel uit Italiƫ, met kleine volumes groene kiwi's uit Griekenland naar Canada. "De weersomstandigheden gedurende de oogst zijn optimaal geweest in alle Europese teeltregio's. Het belooft opnieuw een goede oogst te worden voor onze telers", zegt LaMothe.

Feestdagen
Die aanvoer voldoet aan de hoge vraag naar gele kiwi's. LaMothe zegt dat SunGold de groei in de categorie blijft aanjagen, goed voor 46% van de winsten in het kiwiseizoen. Het blijft ook nieuwe consumenten overtuigen om voor kiwi's te kiezen. "We bereiden ons nu voor op de vraag tijdens de feestdagen en we zullen daarna klaarstaan om met onze retailpartners al het nieuwe seizoen te plannen dat in mei volgend jaar van start gaat", zegt hij.

Om de vraag in 2024 verder aan te wakkeren, zal Zespri doorgaan met zijn Taste the Obsession-campagne. In 2023 heeft deze campagne, via betaalde media, influencers, proeverijen en consumentenprogramma's meer dan een miljard impressies gegenereerd. "In 2024 zullen we met onze retailpartners in de winkels opvallende displays creƫren om de aandacht van consumenten te trekken en hen te verleiden om onze tropisch-zoete Zespri SunGold kiwi's te proberen", zegt LaMothe.

LaMothe voegt eraan toe dat de ramingen voor het aanbod in 2024 een positieve trend laten zien. "Er is optimisme wat betreft een grotere aanvoer uit Nieuw-Zeeland komend seizoen. Onze teams monitoren de weersomstandigheden en werken ijverig om de wereldmarkt te bedienen", merkt hij op.

Voor meer informatie:
Jill Netzel
Zespri
Tel: +1 (818) 718-8084 (VS)
[email protected]
www.zespri.com