Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Patrick Stoffels, Stoffels Foods:

"Vraag naar exoten niet zo groot als jaren, physalis is dit jaar een hardloper"

Tholen - De vraag naar exoten is volgens Patrick Stoffels van Stoffels Foods niet zo goed als vorig jaar. "Deels zal dat te maken hebben met de prijzen, maar ook de jaarrond beschikbaarheid is hier debet aan. Zo is passiefruit bijvoorbeeld niet meer zo speciaal met Kerst. Je koopt dit item overal jaarrond. Physalis is dit jaar duidelijk een hardloper. Hiervan is de beschikbaarheid zeer beperkt en de kwaliteit niet overal even top."

Ook voert Stoffels Foods dit jaar weer gele courgettes vanuit Israel. "De prijzen liggen op een enorm hoog niveau, richting de 40 euro voor 4 kilo. Persoonlijk denk ik dat dit soort prijzen de verkoop geen goed doen. Door de oorlog in Israƫl is er ook minder beschikbaar, waardoor de prijzen wat langer vast blijven staan. Wel zie ik dat Spanje met een steeds betere courgette op de markt komt, ik verwacht hierdoor dat een gedeelte van de klanten zullen overschakelen op Spaanse courgettes."
Patrick Stoffels

Patrick blikt tevreden terug op het afgelopen jaar. "Ik mag niet klagen, het was gewoon weer een mooi jaar. Het leuke is wel dat ik diverse nieuwe klanten via leveranciers heb mogen ontvangen en tevens ook nieuwe leveranciers heb mogen ontmoeten die weer door klanten doorgestuurd worden. De insteek van Stoffels foods is anders dan bij veel andere bedrijven. Ik probeer eerst een mooie relatie op te bouwen en zorgen dat we allebei kunnen verdienen."

"De groei zit voor mij in de klasse II producten. Vaak vind ik wel een oplossing om de handel voor een leverancier zo goed mogelijk te verkopen. Mijn focus voor volgend jaar is om de leveranciers tevreden te houden en te zorgen dat ik voor mijn klanten de producten weer beschikbaar heb voor de juiste prijs."

Voor meer informatie:
Patrick Stoffels
Stoffels Foods BV
Mob: +31 (0)6 30038482
[email protected]
www.stoffelsfoods.nl
Whatsapp