YouGov heeft de Consumer Panel Services-activiteiten van GfK SE (CPS GfK) overgenomen. De deal bouwt voort op YouGov’s lange- termijngroeistrategie en vergroot haar aanwezigheid in de FMCG-sector, zo melden ze.
"De overname zorgt voor een standaard in gedrags- en attitudegegevens. Het gecombineerde aanbod van beide partijen betekent dat klanten van YouGov en CPS GfK in staat zullen zijn om elke stap van het aankooptraject van hun klanten te begrijpen; van wat ze kopen en waar, tot waarom en hoe ze hun aankopen doen."
De deal breidt het aanbod van YouGov in de Europese FMCG- en retailsectoren uit. CPS GfK brengt panels uit 18 Europese landen samen die gegevens leveren van meer dan 100.000 huishoudens en 18 miljoen winkelbezoeken. YouGov zal de bestaande 1.100 klanten van CPS GfK toegang bieden tot een bron van consumenteninzichten en tot permanent publieksonderzoek van 26 miljoen geregistreerde panelleden in 55 markten.
Steve Hatch, CEO, YouGov:
"We zijn enorm verheugd om CPS GfK en hun team van experts verwelkomen bij YouGov. Het is een belangrijke stap in onze missie om mensen een stem te geven en allerlei organisaties te helpen betere beslissingen te nemen. Samen bepalen we de toekomst van marktonderzoek.
YouGov en CPS GfK vullen elkaar aan en bouwen voort op elkaars sterke punten. Deze overname lost een belangrijke uitdaging in de sector op. Door CPS GfK's 60 jaar ervaring in het leveren van gedragsgegevens van de beste kwaliteit en YouGov's marktleidende attitudegegevens op één plek samen te brengen, kunnen onze klanten volledig begrijpen wat de wereld denkt, wil en koopt.
Samen zullen we investeren in en voortbouwen op onze gezamenlijke capaciteiten, zodat we onze visie kunnen realiseren om de toonaangevende leverancier van consument-, marketing- en opiniegegevens te worden. Met connected gegevens-oplossingen, deskundige inzichten en marktleidende analyses betekent deze ongeëvenaarde combinatie dat we meer waarde voor onze klanten en onze partners zullen creëren dan ooit tevoren."
Stefan Heremans, voorzitter, CPS GfK:
"De overname van CPS GfK door YouGov is een baanbrekend moment voor CPS GfK, onze klanten en de FMCG-/retailsectoren in heel Europa. Samen stellen CPS GfK en YouGov klanten in staat om inzicht te krijgen in elke afzonderlijke stap van het aankooptraject van hun respectievelijke klanten; van wat ze kopen en waar, tot waarom en hoe ze hun aankopen doen. In advertenties, locaties en media.
Al meer dan 60 jaar geeft CPS GfK klanten inzicht in wat consumenten kopen en waarom ze het kopen. Nu we deel uitmaken van de YouGov-familie, kunnen onze klanten dezelfde kwaliteitsgegevens verwachten zoals altijd. Daarnaast zijn we verheugd dat we hun relaties met ons verder zullen verdiepen via de uitzonderlijke gegevens van YouGov over meningen, motivaties, wensen en mediagewoonten van consumenten.
CPS GfK en YouGov hebben veel gemeen, waaronder onze hoogwaardige panels waarin miljoenen mensen elk uur van de dag hun gegevens met ons delen en onze toonaangevende gegevens die klanten zekerheid bieden. We kijken uit naar investeringen in onze platforms, producten en panelleden om onze klanten het meest uitgebreide beeld te geven van het consumentengedrag in de hele regio. We zijn enthousiast over dit nieuwe hoofdstuk in onze lange geschiedenis dat meer waarde creëert voor mensen en bedrijven over de hele wereld."