Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl verlaagt de prijzen van meer dan 100 bio-producten

VK: Morrisons nodigt klanten uit om deel te nemen aan managementvergaderingen
Morrisons nodigt het winkelend publiek uit voor managementvergaderingen en houdt maandelijkse klantenbijeenkomsten in haar winkels. Dit concept maakt deel uit van een strategie om voor de worstelende supermarktketen onder haar nieuwe baas "een nieuw hoofdstuk te beginnen". Rami Baitiéh, die in november het roer overnam van David Potts als CEO van Morrisons, zei dat hij in maart nieuwe plannen voor het bedrijf zou aankondigen en voegde eraan toe dat "luisteren naar klanten en collega's de weg zal wijzen".
Bron: theguardian.com

Zwitserland: Lidl verlaagt de prijzen van meer dan 100 bio-producten
Lidl Zwitserland heeft de prijzen van meer dan 100 biologische producten verlaagd, waaronder die van basisproducten zoals melk, brood, vlees, groenten en fruit. Dit is ongeveer een derde van de 350 biologische artikelen uit het vaste assortiment, aldus de discounter.
Bron: esmmagazine.com

Nederlandse retailomzet stijgt met 4,2% in december 2023
De retailomzet is in Nederland in december 2023 met 4,2% gestegen op jaarbasis, terwijl de omzet met 1,7% toenam. De omzet van het foodsegment steeg met 4,6%, terwijl de non-foodsector een groei van 2,6% liet zien, zo blijkt uit de laatste gegevens van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Bron: esmmagazine.com

VK: Winst van Morrisons stijgt nu de supermarktketen terugvecht tegen discounters
De winst van Morrisons is gestegen doordat de Britse supermarktketen weer wat terrein heeft herwonnen in de strijd met discounters om het krap bij kas zittende winkelpubliek voor zich te winnen. De onderliggende winst steeg in 2023 tot 29 oktober met 6,5% tot € 1.136 mln, geholpen door verbeterende klanttevredenheidsscores terwijl de supermarkt prijsverlagingen en loyaliteitsinitiatieven uitrolde. De vergelijkbare omzet, een belangrijke maatstaf voor de sector, is zes kwartalen op rij verbeterd.
Bron: bnnbloomberg.ca

Ierland: Lidl maakt best verkochte producten in januari bekend
Lidl heeft de best verkopende producten onthuld die de omzet van de supermarkten in januari hebben aangevoerd, met groenten en fruit als toppers. Komkommer staat op nummer één in januari met meer dan 490.000 verkochte komkommers en van alle Ierse klanten verslinden die in Meath de meeste komkommers. Tweede op de lijst voor Ierland, maar eerste op de lijst voor Lidl-klanten in Dublin is selderij: de groente die in elke soep, bouillon en salade lijkt te zitten.
Bron: irishmirror.ie

Portugal: Continente Food Lab kondigt nieuwe vegan producten aan
De Portugese winkelketen Continente heeft nieuwe vlees- en kaasalternatieven ontwikkeld die exclusief verkrijgbaar zijn in haar winkels en online platform. Het Continente Food Lab heeft de Picado Carnal van Vegetarian Butcher en de Semi-Curados van Quevana, een Spaanse start-up op het gebied van voeding, geïntroduceerd.
Bron: esmmagazine.com

Duitsland: Galeria versnelt zoektocht naar investeerders
De Duitse warenhuisketen Galeria Karstadt Kaufhof, momenteel verwikkeld in een insolventieprocedure, is formeel begonnen met het zoeken naar investeerders. Geïnteresseerde partijen moeten binnenkort een bod uitbrengen.
Bron: retaildetail.eu

VK: M&S verwijdert meer dan 4 mln plastic verpakkingen in Cafés
Marks & Spencer heeft nieuwe recyclebare papieren verpakkingen geïntroduceerd voor haar assortiment sandwiches en tosti's die verkrijgbaar zijn in alle M&S Cafés in het VK. M&S heeft ook haar nieuwe Café menu voor 2024 gepresenteerd, met een reeks innovatieve opties voor klanten, met meer vegan en glutenvrije keuzes dan ooit tevoren. Het nieuwe menu bevat een glutenvrije Tomaat, Mozzarella & Basilicum Pesto Toastie (€ 6,50), Very Veggie vegan Toastie (€ 6,50), vegan Avocado & Rainbow Veg Sandwich (€ 6,00) evenals High Protein Maple Pancake Stack (€ 6,50), belegd met 0% vette Griekse yoghurt en fruit.
Bron: corporate.marksandspencer.com