Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zespri verwacht fors kiwi-aanbod in 2024

Dit jaar zou het kiwiaanbod wel eens sterk kunnen stijgen. Zespri verwacht wereldwijd ongeveer 193 miljoen trays op de markt te brengen.

Hoewel het nog vroeg in het seizoen is, weerspiegelt de meest recente raming van Zespri de positieve teeltomstandigheden van de afgelopen maanden in Nieuw-Zeeland. De oogst van dit seizoen in Nieuw-Zeeland moet toelaten veel meer kiwi's te verzenden dan de 133 miljoen trays van vorig seizoen en ook meer dan de 175 miljoen trays van 2021.

CEO Dan Mathieson zegt dat de focus dit jaar ligt op het leveren van consequent goede kwaliteit aan klanten en consumenten om zo de waarde die terugvloeit naar telers en gemeenschappen te maximaliseren.

"De teeltomgeving is veel stabieler dan de voorbije seizoenen, toen telers geconfronteerd werden met een aantal uitdagingen, zoals de pandemie, het significante arbeidstekort in 2022 en de vele klimaatgebeurtenissen in Nieuw-Zeeland in 2023. Hoewel het nog vroeg is, zien de gewassen er uitstekend uit en heerst er optimisme in de sector. De opwinding wordt gedeeld door onze klanten die reikhalzend uitkijken naar veel meer kiwi's om aan de sterke vraag te voldoen."

Mathieson zegt dat een efficiƫnt beheer van de volumes in de hele toeleveringsketen en het leveren van consequent goede kwaliteit de belangrijkste overwegingen zijn in de planning van het seizoen.

"We proberen een juiste balans te bereiken tussen de beschikking hebben over enerzijds vroeg fruit om te profiteren van verkoopkansen aan het begin van het seizoen en anderzijds fruit dat goed bewaart, om een consistente aanvoer te kunnen garanderen doorheen het seizoen en problemen met de kwaliteit aan het einde van het seizoen te kunnen minimaliseren."

Mathieson zei dat Zespri de verstoring van de internationale scheepvaart nauwlettend in de gaten houdt. Het bedrijf ondervindt geen hinder van de blokkade in de Rode Zee, maar maakt wel gebruik van de route door het Panamakanaal.

De Kiwi Brothers zullen opnieuw een centraal onderdeel zijn van de marketingactiviteiten om het fruit snel te verplaatsen. "Onze marketingteams hebben hard gewerkt aan een aantal campagnes rondom onze bekroonde Kiwi Brothers om ervoor te zorgen dat we onze verkoopcijfers het hele jaar door hoog kunnen houden. Na een paar zware jaren is er veel opwinding over het komende jaar. We zijn goed voorbereid. De oogst start in de komende weken", zegt Mathieson.

Voor meer informatie:
Anna Cross
Zespri
Tel: +64 27 316 7777 (Nieuw-Zeeland)
[email protected]

Publicatiedatum: