Hoogvliet test in het filiaal Zoetermeer een nieuw concept uit: AGF per stuk. "Waar mogelijk gaan we artikelen per stuk verkopen. We doen dat hier al met citroenen en bananen. Die laatste kosten € 0,29 per stuk, dat is en oogt als een lage prijs. Het is wel een complexe operatie, maar het is de bedoeling dit breed uit rollen; appelen, peren, sinaasappelen. Alles wat kan", delen Jeffrey Jansen (COO) en Ruben Minnee (Marketing Manager) over vernieuwingen binnen Hoogvliet met Distrifood. Op de AGF-afdeling wordt ook dry misting uitgetest als mogelijkheid om breder uit te rollen.
Opening Hoogvliet Zoetermeer met verloting jaar lang gratis groenten en fruit (foto Jan van Schooten)
De onlangs heropende Hoogvliet in Zoetermeer staat bol van vernieuwingen die de formule een impuls moeten geven op het gebied van kwaliteit, service en prijsperceptie. AGF speelt hierin een belangrijke rol. Waar Hoogvliet in het verleden opende met brood is nu de AGF-afdeling de blikvanger. Ook bij de opening van de Zoetermeerse winkel stond AGF-centraal, er werd een jaar lang gratis groenten en fruit verloot onder de aanwezigen.
De AGF-afdeling is compleet verbouwd en heeft een marktuitstraling gekregen. Het accent ligt op het presenteren van producten, niet op het tonen van opslagkratten, wat Hoogvliet omschrijft als 'productdominantie'. Deze aanpak is ontworpen om zowel de perceptie van prijs als kwaliteit te versterken. Ook het personeel is in een nieuw jasje gestoken en er hangt een grote foto van de verantwoordelijke voor AGF.
Bron: Distrifood