Penny Italia behaalt €1,6 mld omzet in 2023
Discounter Penny Italia sloot in 2023 af met een omzet van €1,62 mld, waarmee het netwerk groeide tot 449 winkels verspreid over 18 Italiaanse regio's. Deze groei werd gevoed door een investering van €70 mln in 34 nieuwe winkels, 78 winkelmoderniseringen en de opening van een nieuw logistiek platform in Buti, Toscane. Dit platform legt de basis voor een toekomstige hub in Buccinasco.
Bron: esmmagazine.com
Billa Bulgarije ziet 15% afzetgroei in 2023
Billa Bulgarije meldde een omzetstijging van 15% in 2023 en rapporteerde een afzet van BGN1,43 miljard (€731,1 mln), waarmee het bedrijf het op twee na grootste segment binnen de Duitse REWE Group werd. Op dezelfde winkelbasis steeg de afzet met 11% tot BGN1,351 miljard (€ 690,2 miljoen), terwijl het aantal klanten met 5,4% toenam.
Bron: esmmagazine.com
Meer dan de helft van de Britten kan deze groente niet opnoemen
Uit recente gegevens blijkt hoeveel Britten niet weten hoe ze groenten en fruit moeten noemen. Nieuw onderzoek van Green Chef, een aanbieder van receptenboxen, onderzocht hoeveel Britten weten over gezonde voeding. Uit de gegevens bleek dat meer dan de helft (52%) van de Britten een koolraap niet herkende. Daarnaast herkende bijna drie op de vijf (58%) venkel niet en meer dan een kwart (26%) identificeerde venkel ten onrechte als knolselderij. Bijna een derde (32%) herkende een lychee niet en een op de zeven (13%) identificeerde een lychee ten onrechte als een dragonfruit.
Bron: walesonline.co.uk
Aldi spoort leveranciers aan om kosten te besparen en duurzaamheid te ontwikkelen tijdens Amerikaanse expansie
De Amerikaanse tak van de discount-supermarktketen Aldi, die in handen is van de Duitse eigenaren, heeft zijn leveranciers aangespoord om de kosten te drukken, de teelt van producten zoals kaas op te voeren, de activiteiten dichter bij de winkels te brengen en zich te richten op duurzaamheid om het concurrentievoordeel van de keten ten opzichte van zijn rivalen te vergroten.
Bron: reuters.com