Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

53% van de Vlamingen weet niet waar hun groenten vandaan komt

53% van de Vlamingen kennen de herkomst van hun aangekochte groenten en fruit niet. Dat blijkt uit het VLAM activiteitenverslag 2023. Daarom lanceerde VLAM begin oktober de 'Is-Het- Van-Bij-Ons-Check!'. 71% van de Vlamingen geven aan trots te zijn op lokale producten, 81% heeft bewondering voor het werk van de Belgische telers en 79% vertrouwt erop dat ze de nodige inspanningen leveren om lekkere, kwalitatieve en gezonde producten te telen. 75% van de ondervraagden beschouwen ze bovendien als het resultaat van doorgedreven vakmanschap. En niet onbelangrijk: 81% vindt Vlaamse lokale groenten en Vlaams lokaal fruit ronduit lekker en gezond.

Na de campagne heeft VLAM bij 500 Vlamingen feedback gevraagd over de tv-spot. 36% van de Vlamingen herkenden de tv- spot, wat VLAM een mooie score vindt voor een eerste campagnegolf. De algemene boodschap om meer te letten op en te kiezen voor groenten en fruit uit Vlaanderen komt duidelijk naar voren. VLAM gaat in 2024 verder aan de slag om de boodschap 'Is-Het-Van-Bij -Ons-?' over te brengen.

Verder staat in het jaarrapport dat het belangrijk is om zowel nieuwe kopers aan te trekken als de koopfrequentie bij bestaande kopers te verhogen in de sierteelt. In 2023 introduceerde VLAM in de campagne 'Word ook een gever'. De campagne liep het hele jaar door en brengt beurtelings andere onderdelen uit het Vlaamse sierteeltaanbod naar voren: bloemen, kamerplanten, perk- en herfstplanten en bomen. Er werden videospots gemaakt naar aanleiding van Moederdag, Valentijn en het plantseizoen in het najaar.

Bekijk hier het jaarverslag van VLAM.

Publicatiedatum: