Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Avocados from Colombia

Colombia lanceert landmerk voor avocado's

De Colombiaanse Hass avocadosector heeft een nieuw landmerk gelanceerd om de sector te vertegenwoordigen op markten over de hele wereld: Avocados from Colombia . Dit merk benadrukt de Hass avocado als een benchmark voor duurzaamheid op drie gebieden: milieu, sociaal en economisch.

Avocado's zijn Colombia's op twee na meest geëxporteerde fruit en het op één na meest inkomen genererende fruit. Ze worden geëxporteerd naar meer dan 30 landen en vertegenwoordigen het land wereldwijd. Dit fruit wordt geteeld in een uniek tropisch landschap en is een bron van inkomsten voor minstens 240.000 mensen in de Colombiaanse tuinbouwsector, goed voor 17 procent van de nationale werkgelegenheid.

Het nieuwe merk is in het leven geroepen om het marktaandeel te vergroten, het fruit te onderscheiden van andere origines en de praktijken, kwaliteitsnormen en bijdragen van de sector aan het economische, ecologische en sociale welzijn van Colombia onder de aandacht te brengen.

Meija Vergel zegt dat het nieuwe merk Colombiaanse avocado's zal onderscheiden.

"Colombiaanse avocado's zullen worden geëxporteerd onder dit merk als onderscheidend element," zei Katheryn Mejía Vergel, uitvoerend directeur van Corpohass, de vereniging die het Hass avocado ecosysteem vertegenwoordigt. "Handelaren, supermarkten en consumenten zullen de nadruk op duurzame ontwikkeling waarderen, inclusief de bescherming van natuurlijke hulpbronnen, economische impact en het creëren van banen, naast andere factoren die welzijn en kwaliteit bevorderen."

Avocado's staan erom bekend dat ze grote hoeveelheden water nodig hebben voor een volwassen groei. Colombiaanse avocado's zijn niet afhankelijk van kunstmatige irrigatie zoals de meeste andere regio's in de wereld doen. De 35.000 ha avocado's die er momenteel staan, worden op natuurlijke wijze geïrrigeerd met overvloedige regenval.

"Initiatieven zoals deze zijn essentieel om het land en zijn gebieden te blijven positioneren op de internationale markten en om de handel met Colombia te blijven uitbreiden met een focus op duurzaamheid," zegt Carmen Caballero, voorzitter van ProColombia.

De Verenigde Staten en de Europese Unie zijn de belangrijkste bestemmingen voor Colombiaanse Hass-avocado's. De avocado-industrie is de op één na grootste bron van formele werkgelegenheid in Colombia. Op 3 juni werd het nieuwe merk "Avocados from Colombia" onthuld in Antwerpen, België, aan boord van het vlaggenschip van de Colombiaanse marine, de ARC Gloria. Dit schip, erkend als de drijvende ambassadeur van Colombia, bood een passende locatie voor deze onthulling. In de toekomst zal het merk trots de Colombiaanse Hass-avocado's en de identiteit van het land op het internationale toneel vertegenwoordigen.

Voor meer informatie:
Daniela Granada Salazar
Corpohass
Tel: +57 300 278 92 46
[email protected]
https://www.corpohass.com/

Publicatiedatum: