Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Shrinkflation'-stickers verplicht in Franse supermarkten

VK: Maas in belasting op import moet gedicht worden, zegt Sainsbury's CEO
Een fiscaal achterpoortje in het VK dat gunstig is voor buitenlandse e-commerceplatforms zoals Shein moet worden gesloten, zei de CEO van de Britse supermarkt Sainsbury's dinsdag. Volgens de belastingregels van het VK kunnen particulieren online-pakketten ter waarde van minder dan 135 pond uit het buitenland bestellen zonder douanerechten te betalen. In de EU geldt een vergelijkbare drempel van 150 euro. "Alle retailers zouden op dezelfde basis moeten werken", vertelde Simon Roberts, CEO van Sainsbury's, aan verslaggevers nadat de groep, die een kwart van zijn omzet in non-food categorieën realiseert, een update gaf over de handel.
Bron: Reuters

Frankrijk: 'Shrinkflation' stickers verplicht in grote supermarkten
Supermarkten moeten hun klanten nu informeren wanneer een product het slachtoffer is van 'shrinkflation'. Dit betekent dat de hoeveelheid goederen die wordt aangeboden lager is dan voorheen terwijl de prijs gelijk blijft of stijgt. Vanaf begin deze week moeten retailers zichtbare etiketten op deze producten aanbrengen, volgens een ministerieel besluit dat op 16 april is gepubliceerd. Winkels met een oppervlakte kleiner dan 400m² zijn vrijgesteld van de regeling, die ook alleen betrekking heeft op producten die in een constante hoeveelheid op de markt worden gebracht.
Bron: Euronews

Migros gaat zich richten op lagere prijzen en huismerken, zegt CEO
De Zwitserse retailgigant Migros heeft gezegd dat het zich in het kader van een herpositionering van het bedrijf wil richten op lagere prijzen, een overzichtelijker winkelnetwerk, een breder assortiment huismerkproducten en het efficiënter inzetten van personeel. Deze strategische verschuiving zal de retailer in staat stellen om directer te concurreren met discounters Aldi en Lidl. In een interview met de Zwitserse krant SonntagsZeitung legde CEO Mario Irminger uit dat de uitbreiding van het huismerkassortiment van de groep een "duidelijke breuk" betekent met de strategie die tot nu toe is geïmplementeerd.
Bron: ESM Magazine

VK: Dode 'groene muur' op winkel Marks and Spencer op Ecclesall Road bestempeld als 'doorn in het oog' en 'brandgevaarlijk'
Een 'groene muur' op het vlaggenschip van Marks and Spencer in Sheffield is bruin geworden - wat vragen oproept over de inzet voor duurzaamheid. Tientallen planten op de enorme muur van de winkel aan Ecclesall Road zijn afgestorven en vormen een doorn in het oog in de chique straat, terwijl ook gevreesd wordt voor brandgevaar. M&S opende de winkel in 2011, trots op haar groene geloofsbrieven en verklarend dat het de eerste winkel was die haar best practice principes op het gebied van biodiversiteit 'volledig integreerde'. De levende muur had 62 soorten inheemse planten en soorten die waardevol zijn voor het plaatselijke natuurleven, zei het bedrijf. Een woordvoerder van M&S zei: "Ik heb dit nagekeken en het lijkt erop dat er wat drainageproblemen zijn geweest, dus we hebben een aannemer gevonden om herbeplanting te regelen."
Bron: The Star

VK: Amazon biedt nu alle 18-22-jarigen in het VK 50% korting op Prime-lidmaatschap
Amazon biedt iedereen van een bepaalde leeftijd een flinke korting op het maandelijkse Prime-abonnement. Als je tussen de 18 en 22 jaar oud bent, krijg je de populaire service voor de helft van de prijs. De enorme Prime Day-verkoop van de online retailer staat voor de deur, met duizenden producten die van 16 tot 17 juli worden afgeprijsd. In de aanloop hiernaartoe kunnen shoppers Prime 30 dagen gratis uitproberen - maar deze deal is misschien nog wel beter. Voor mensen tussen 18 en 22 jaar verlaagt Amazon de gebruikelijke maandelijkse prijs van 8,99 pond naar 4,49 pond. Toegang tot de Prime Day uitverkoop is niet het enige extraatje, want leden krijgen toegang tot de volledige reeks Prime voordelen en krijgen toegang tot exclusieve extraatjes voor studenten en jongvolwassenen. Deze omvatten 10% korting op winkelen met Amazon Fresh.
Bron: Lincolnshire Live

Hoe grote retailers hun winkels aantrekkelijker maken
Ondanks de uitdagingen die sommige retailers hebben met self-checkout, zullen traditionele supermarkten en andere grootwinkelbedrijven gebruik blijven maken van technologieën en innovaties op het gebied van merchandising om de in-store ervaring voor klanten te verbeteren en tegelijkertijd de arbeidskosten te minimaliseren, aldus een analist. "Ik denk dat de dagen van in lange rijen staan voorbij zijn," vertelde Keith Daniels, managing partner bij Carl Marks Advisors, aan Supermarket News. "Dat is voor de consument alleen maar plezierig." Retailers zullen doorgaan met het aanpassen van hun kassa-aanbod door het aantal items te beperken en mogelijk door het gebruik van slimme karren of scannen via de telefoon, om het zelf afrekenen handiger te maken, zei hij.
Bron: Supermarket News