Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Cricket (Spanje)

"Onverwacht hoge vraag naar kool in deze tijd van het jaar"

Het winterseizoen van kool in Spanje, dat vooral gericht is op de export, was dit jaar langer dan normaal uitgevallen door het tekort aan product aan het begin van het seizoen in de Midden- en Noord-Europese landen als gevolg van het slechte weer.

"Normaal gesproken zijn we eind mei of de eerste week van juni klaar met de meeste winterprogramma's in Europa, behalve met enkele ketens waarmee we ook in de zomermaanden een service onderhouden om hun beschikbaarheid te versterken in het geval van onvoorziene gebeurtenissen", vertelt Sebastián Aguilar, sales manager bij Cricket, een bedrijf uit Murcia dat broccoli, boerenkool, bloemkool, savooikool en bimi teelt.

"Dit jaar heeft de overvloedige regenval tijdens het plantseizoen in de winter en lente in Noord-Europa echter hun vollegrondsgroenteteelt in de war gestuurd, waardoor er aan het begin van het seizoen een aanzienlijk tekort was, vooral in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Zwitserland. En dat viel ook nog eens samen met het feit dat Italië eerder dan gebruikelijk kolen begon te importeren", legt Sebastián uit.

"We hebben heel hard moeten werken om te voldoen aan de onverwacht hoge exportvraag in deze tijd van het jaar, waarin we normaal gesproken 85% van onze teelt voor de Spaanse markt plannen", zegt de sales manager van Cricket. "Het waren twee of drie weken van waanzin omdat de zomerteelt zich in hoger gelegen gebieden in Albacete en Granada bevindt, met een veel lagere opbrengst in vergelijking met de winter- en lentemaanden in Murcia."

"Daarom zijn de verkoopprijzen op de vrije markt nu hoog voor wie de programma's wil uitbreiden of aanvullen. Ondertussen is de vraag op de Spaanse markt zoals gebruikelijk, al stijgt de consumptie van koolsoorten elk jaar toch een beetje", zegt Sebastián.

Het bedrijf uit Murcia heeft in Spanje zijn zomercampagne "De zomer schiet weer uit de grond" gelanceerd, die tot doel heeft de perceptie van groenten onder jongeren te veranderen door het een aantrekkelijk product te maken tijdens de leuke zomertijd. Met een slogan die speelt met het idee dat net zoals groenten ontkiemen, ook het verlangen naar de zomer de kop opsteekt, probeert Cricket de smaak van verse groenten een plaatsje te geven in leuke momenten zoals feestjes, barbecues en een dagje aan zee.

Tijdens de campagne zal Cricket aanwezig zijn op festivals met interviews, spelletjes en wedstrijden. Het bedrijf zal ook zijn social media platforms gebruiken om jongeren aan te spreken over het belang van een evenwichtig eetpatroon en het plezier van het genieten van verse groenten in de zomer, door middel van praktische content zoals recepten en kooktrucs.

Voor meer informatie:
Sebastián Aguilar
Cricket
Tel: +34 968465960 (Spanje)
[email protected]
www.campodelorca.com

Publicatiedatum: