Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Asda schrapt plannen voor 'vierdaagse werkweek van 44 uur'

VK: Hoe retailers reageren op de stijgende vraag naar online winkelen in supermarkten
Het aantal consumenten dat tijdens het eerste jaar van de Covid-19- pandemie online ging winkelen, was niet verrassend gezien de lockdowns in het hele VK. Maar toen het land eenmaal volledig open was, zou het logisch zijn geweest dat de online bestellingen zouden afnemen. Dat is niet gebeurd. Asda meldde deze week dat de online boodschappenverkoop vorig jaar de hoogste was sinds juni 2020, met maar liefst 39 miljoen bestellingen die aan consumenten werden geleverd. De verkoop is niet afgenomen, maar zelfs met 8% gestegen. Hoewel online nog lang niet de dominante methode is waaraan consumenten de voorkeur geven - in de supermarkt is dat nog steeds het geval - is het opvallend dat online nu 18% uitmaakt van alle verkopen van Asda. Er is nu geen weg meer terug, zelfs nu Asda 50 miljoen pond steekt in winkelupgrades.
Bron: Produce Business VK

SPAR International neemt NIQ's diensten voor ruimtebeheer in gebruik
NielsenIQ heeft een strategische samenwerking aangekondigd met SPAR International, waardoor de integratie van NIQ Spaceman diensten mogelijk wordt. NIQ zal haar diensten voor ruimtebeheer wereldwijd aan SPAR landenorganisaties aanbieden, met als doel de marktpositie van alle partners van de retailorganisatie te verbeteren. De NIQ Spaceman suite ontsluit een geïntegreerd, geautomatiseerd planogrammingsproces met diverse modules om aan de behoeften van de klant te voldoen, waarbij prestaties en kansen in planogrammen worden geanalyseerd om de beste merchandisingbeslissingen te kunnen nemen. "Deze samenwerking is voor ons een opwindende kans om alle SPAR-landenorganisaties te ondersteunen bij het optimaliseren van hun schapruimte en het bevorderen van groei in verschillende markten", zegt NIQ Analytics Leader Simon Trott.
Bron: Retail World Magazine

VK: Asda schrapt plannen voor 'vierdaagse werkweek van 44 uur' nadat personeel uitgeput achterblijft
Asda heeft plannen voor een vierdaagse werkweek geschrapt nadat werknemers hadden aangegeven dat ze zich uitgeput voelden. Terwijl de supermarktgigant in januari aanvankelijk flexibele werkregelingen invoerde in een poging om een opstand van ontevreden winkelmanagers het hoofd te bieden, is een proef met de vierdaagse werkweek nu van de baan, meldt The Telegraph. Werknemers die deelnamen aan de proef in 20 winkels van de retailer werkten een 44-urige werkweek over vier dagen, in plaats van vijf voor hetzelfde salaris. De proef resulteerde echter in klachten van werknemers dat de langere diensten "fysiek zwaar" waren geweest, terwijl anderen zeiden dat het moeilijk was geweest om de vroegere begin- en latere eindtijden te halen. Een woordvoerder van de supermarkt zei dat een proef met 39 uur verspreid over vijf dagen populairder was gebleken en tot eind 2024 zou lopen. Ondanks de kortere uren zal het personeel niet worden gekort op hun salaris.
Bron: Retail Gazette

Christian Bock richt zich op het vormgeven van de toekomst van winkelen bij Aldi Süd
Dr. Christian Bock treedt in augustus in dienst bij Aldi Süd waar hij, zo meldt hij in een LinkedIn-post, "ernaar uitkijkt om samen met mijn nieuwe collega's de klantervaring en winkelbeleving naar een hoger niveau te tillen". Hij was eerder werkzaam bij Aldi Nord waar hij de functie van Team Lead Store Computer Vision bekleedde. Hij nam die rol eerder dit jaar op zich, nadat hij eerder Team Lead Self-Service Checkout & Cashless Payment was bij de retailer. In een LinkedIn-post zei Bock: "De focus ligt op de strategische en innovatieve oriëntatie in verband met technologie en business. Het doel is om Aldi Süd te blijven positioneren als een innovatieve en toekomstgerichte marktleider en om klanten een unieke en onvergetelijke winkelervaring te bieden. Wij zullen hier samen alles voor geven."
Bron: Retail Technology Innovation Hub